Z definicji jednym z celów PR jest kreowanie wizerunku przez przekazanie informacji za pośrednictwem m.in. mediów. Ale zagadnienia z zakresu reklamy, marketingu warto też wykorzystywać w sprawach dotyczących gospodarki.
Jak pokazują dane GUS i prognozy ekonomistów, Polska ma duże szanse być jednym z tych krajów, które w bieżącym roku odnotują wzrost gospodarczy. Dlatego rząd powinien wykorzystać taki moment na reklamę polskich firm i gospodarki. O tym, że dla wielu przedstawicieli światowego biznesu Polska nie jest znana, mówił niedawno na łamach "Rz" prezes jednej z największych firm na świecie koncernu General Electric Jeff Immelt.
W takich telewizjach, jak CNN czy Sky, trudno trafić na reklamę naszego kraju. Ostatnio widoczne były tam reklamy choćby Bułgarii. Każdy też, kto ogląda Tour de France, widzi, że jednym z głównych partnerów wyścigu jest czeska Skoda. Oczywiście z grupy Volkswagena. Ale produkowana w Czechach.
Stąd obecny czas przedstawiciele rządu powinni przeznaczyć także na rajd po świecie – oferując inwestorom lokowanie kapitału nad Wisłą. Mogą ich do tego zachęcać m.in. lepsze niż gdzie indziej wyniki gospodarcze. Dziś zwłaszcza rola ministra skarbu wydaje się być szczególna – jeśli chce zrealizować swój plan prywatyzacji. Szczególnie w kryzysie warto wyróżniać się pozytywnie.
[ramka][link=http://blog.rp.pl/blog/2009/07/23/pawel-czurylo-gospodarka-tez-potrzebuje-dobrego-pr/]Skomentuj[/link][/ramka]