And the Winner is...

Pękają ostatni giganci handlu, którzy przez lata rękami i nogami bronili się przed dostrzeżeniem potencjału Internetu

Publikacja: 13.11.2012 13:29

And the Winner is...

Foto: Fotorzepa, Ryszard Waniek Rys Ryszard Waniek

Decyzję w tej sprawie właśnie podjęli szefowie odzieżowego potentata Reserved. E-sklep ma wystartować na początku przyszłego roku.

Wejście do sieci w Polsce ogłosiły także Saturn i Media Markt. Ci liderzy tradycyjnej sprzedaży elektroniki okazują się jednak wielkimi maruderami Internetu. Na pozycjach zdążyli się już okopać RTV Euro AGD, Mix Electronics, Noenet czy Avans. Ale MM i Saturn nie odpuszczają i deklarują, że za trzy lata chcą wygrać i w sieci. A argumenty mają, bo wszak Polacy przy zakupach zwracają uwagę przede wszystkim na cenę. A duży i tu może więcej.

Fakt, na decyzje wielkich trzeba było czekać długo, bardzo długo. Była to woda na młyn mniejszych graczy, którzy mogli zagarnąć większą, niż mają na to szansę w realu, grupę klientów. Pionierem wśród większych była sieć E.Leclerc. Ale prawdziwy przełom nastąpił dopiero w ubiegłym roku, kiedy na Internet nieśmiało otworzyła się pierwsza z największych sieci, Auchan. W czerwcu tego roku na e-sklep zdecydował się wicelider polskiego rynku, Tesco.

Dla tych graczy tyle chwytliwe, co zdające się mało przekładać na skalę biznesu hasła o nadążaniu za nowinkami, stawianiu na młodych czy innowacyjności były po prostu za słabe. Przekonały ich zapewne dopiero twarde dane. A według ostatnich danych firmy ARC Rynek i Opinia zakupy w sieci przynajmniej raz zrobiło już niemal 80 proc. polskich internautów.

Wygrywa więc Internet. Ale to określenie bezosobowe. Co więc oznacza to w praktyce? To, że zyskają klienci to truizm (przy okazji – proszę pamiętać, że przy zakupach w sieci klienci mają takie sama prawa jak w tradycyjnym sklepie!).

Ale biznesowo wymierne korzyści odniosą także dostawcy sprzętu i technologii. I agencje reklamowe zajmujące się siecią. Także polski Internet upomni się zatem o kolejny kawałek reklamowego tortu.

Decyzję w tej sprawie właśnie podjęli szefowie odzieżowego potentata Reserved. E-sklep ma wystartować na początku przyszłego roku.

Wejście do sieci w Polsce ogłosiły także Saturn i Media Markt. Ci liderzy tradycyjnej sprzedaży elektroniki okazują się jednak wielkimi maruderami Internetu. Na pozycjach zdążyli się już okopać RTV Euro AGD, Mix Electronics, Noenet czy Avans. Ale MM i Saturn nie odpuszczają i deklarują, że za trzy lata chcą wygrać i w sieci. A argumenty mają, bo wszak Polacy przy zakupach zwracają uwagę przede wszystkim na cenę. A duży i tu może więcej.

Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Ropa, dolary i krew
Opinie Ekonomiczne
Bogusław Chrabota: Przesadzamy z OZE?
Opinie Ekonomiczne
Wysoka moralność polskich firm. Chciejstwo czy rzeczywistość?
Opinie Ekonomiczne
Handlowy wymiar suwerenności strategicznej Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Czekanie na zmianę pogody