Oprocentowanie lokaty bardzo atrakcyjne. Haczyk? Owszem, ale niewielki: lokata jest dostępna tylko poprzez aplikację mobilną Dużego Banku. Mechanizm rozumiem: Duży Bank chce sobie podbić liczbę mobilnych użytkowników.
Aplikację instaluję, uruchamiam. Działa. Przejrzysta. Według instrukcji na stronie Dużego Banku wystarczy użyć przycisku 'Nowa lokata'. Ale wyskakuje komunikat: 'Uwaga! Brak zdefiniowanego konta'. Hmm.
Może coś po drodze przeoczyłem. Sprawdzam. Zarówno 'Szczegóły produktu' - w których ani słowa o tym, że do tej lokaty trzeba mieć w Dużym Banku konto - jak i samą aplikację. Wszystko jest OK. Ale drugi, i kolejny raz wyskakuje ten sam komunikat.
Bardzo uprzejma pani na infolinii Dużego Banku prosi o treść komunikatu, a potem o chwilę cierpliwości. Wraca z informacją: - Obecnie do tego produktu potrzebne jest konto. Nasi informatycy pracują nad zmianą tej funkcjonalności. Nie ukrywam rozczarowania: - Czyli wprowadzają państwo klientów w błąd? Pani profesjonalnie milczy. - Ile czasu im to zajmie? - pytam. - Kilka dni. - A dokładniej? - Kilka dni - powtarza pani.
Nie pytam o nic więcej. Bo ta lokata jest dostępna w Dużym Banku od sześciu tygodni. Więc 'kilka dni' służy zbyciu klienta, który ma za dużo pytań.