Reklama

Orłowski: Czekolada ciągle jest hitem

Nie zwolnimy tempa rozwoju – deklaruje Dariusz Orłowski prezes grupy Wawel, laureata nagrody Dobra Firma „Rzeczpospolitej”.

Aktualizacja: 10.12.2014 09:57 Publikacja: 10.12.2014 03:18

Dariusz Orłowski, prezes grupy Wawel

Dariusz Orłowski, prezes grupy Wawel

Foto: materiały prasowe

Rz: W ostatnich latach polski rynek słodyczy nie rośnie zbyt szybko. Dużą szansą dla waszej branży jest eksport.

Dariusz Orłowski: Rynek słodyczy w naszym kraju wciąż ma potencjał rozwoju. Konsumpcja wyrobów czekoladowo-cukierniczych w Polsce jest niemal trzykrotnie niższa niż w krajach zachodnioeuropejskich. Segment czekolad rośnie najbardziej dynamicznie, a udziały Wawelu w tej kategorii rosną najszybciej spośród wszystkich producentów na rynku. Jeśli chodzi o eksport polskich słodyczy, to jego wartość zwiększyła się o blisko trzy czwarte w latach 2009–2013. Dla nas eksport jest istotnym kanałem dystrybucji i zamierzamy intensywnie go rozwijać.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Napięty budżet i spóźniony refleks Adama Glapińskiego
Opinie Ekonomiczne
Polska czy urzędnicza racja stanu?
Opinie Ekonomiczne
Janusz Jankowiak o szkodliwych skutkach... cięcia stóp
Opinie Ekonomiczne
Robert Gwiazdowski: Nowa polityka klimatyczna
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Cuda ze złotym
Reklama
Reklama