MBDA zainwestuje w polską zbrojeniówkę

Zawarliśmy już umowy z polskimi firmami – mówi Didier Philippe, wiceszef MBDA.

Publikacja: 09.03.2015 21:00

MBDA zainwestuje w polską zbrojeniówkę

Foto: materiały prasowe

Rz: MBDA walczy z amerykańskim Raytheonem, producentem przeciwlotniczych zestawów Patriot, w największym w historii armii przetargu na dostawy systemu obrony powietrznej średniego zasięgu „Wisła". MON zaprosiło was na konsultacje w sprawie tarczy przeciwlotniczej „Narew". Byłaby szansa na synergię dzięki fuzji obydwu rakietowych projektów?

Didier Philippe: Jeśli rakiety MBDA zostaną wykorzystane w programach „Wisła" i „Narew", będą synergie związane z transferem technologii do polskiego przemysłu. Także integracja systemów krótkiego i średniego zasięgu będzie prostsza i efektywniejsza kosztowo. W sprawie „Narwi" dialog techniczny dopiero się jednak rozpoczął, potrzeba wielu miesięcy pracy, aby rozpoznać oferty, przeprowadzić testy, dokonać porównań i odpowiedzialnego wyboru. W kwestii systemu „Wisła" analizy są za nami. MON ma niemal kompletną wiedzę o konkurencyjnych ofertach, rozstrzygnięcie konkursu może być kwestią najbliższych miesięcy. Na rządowym szczeblu trzeba jeszcze uzgodnić szczegóły dostarczenia Polsce systemów, które osłonią kraj w okresie przejściowym, zanim do wojsk trafi broń zamówiona w przetargu. Konsorcjum Eurosam ma potwierdzenie Paryża, że z przekazaniem gotowego uzbrojenia wyprodukowanego przez MBDA i Thales nie będzie problemów.

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Opinie Ekonomiczne
Marta Postuła: Czy warto deregulować?
Opinie Ekonomiczne
Robert Gwiazdowski: Wybory prezydenckie w KGHM
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Qui pro quo, czyli awantura o składkę
Opinie Ekonomiczne
RPP tnie stopy. Adam Glapiński ruszył z pomocą Karolowi Nawrockiemu
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof A. Kowalczyk: Nie należało ciąć stóp przed wyborami
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku