Aktualizacja: 04.05.2015 22:00 Publikacja: 04.05.2015 22:00
Foto: materiały prasowe
Rz: Czy zaskakuje pana to, jak łatwo jest BMW robić biznes w Polsce i innych krajach Europy Wschodniej?
Christoph von Tschirschnitz: Nie nazwałbym tego zaskoczeniem, bo otoczenie makroekonomiczne mówi samo za siebie. Zwłaszcza w takich krajach, jak: Polska, Czechy, nawet Węgry. Widać również, że płace szczególnie w tej „średniej" części społeczeństwa powoli doszły do poziomu, że ludzie zaczynają móc sobie pozwolić na lepszy styl życia, a dostępność finansowania umożliwia zakupy, o jakie wcześniej było im trudno. Dlatego takie firmy jak nasza, zresztą robi to również konkurencja – wprowadzają do takich krajów jak Polska swoją pełną ofertę. I nie mówię tutaj jedynie o autach, ale i np. motocyklach.
Marszałek Hołownia myli się, że to banki ponoszą winę za drogi kredyt. Jednym z winnych jest on sam, bo jako polityk rządzącej koalicji ma wpływ na jej zbyt hojną politykę fiskalną. A ta wydłuża okres wysokiej inflacji i drogiego kredytu.
Przy okazji filmów o Bondzie zastanawiałam się, dlaczego na swojej niebezpiecznej profesji najlepszy agent świata nie dorobił się dotąd kokosów. Teraz już wiem. 007 nie pracował w Rosji.
Śledząc kolejne informacje dotyczące programu pozyskania przez Polskę nowych okrętów podwodnych, trudno być optymistą.
Proponuję rezygnację z ponadstandardowych uprawnień ministra aktywów przy wyborze zarządów i rad spółek z udziałem państwa. Da to rynkowi kapitałowemu impuls rozwojowy i zwiększy jakość władzy publicznej oddzielając politykę od gospodarki.
Regulacje wywierają coraz większą presję na biznes, by działał w sposób bardziej zrównoważony. Jednak rośnie też opór firm wobec tych wymagań, tym bardziej że wiele z nich oznacza duży wysiłek i spore koszty ekonomiczne i społeczne.
Dobrze, że legislacyjne wahadło, wychylone w Europie w stronę biurokracji, nareszcie ruszyło w przeciwną stronę.
Elektromobilność to dzisiaj już nie jest pytanie „, czy”, tylko „jak”. Jaki samochód wybrać? O jakiej mocy? Z jak dużą baterią? Wreszcie, z jaką ładowarką? W przypadku samochodów marki Mercedes niezmienne jest jednak to, że wszystkie łączą wysoką efektywnością oraz lokalnie bezemisyjną jazdą z osiągami, komfortem i bezpieczeństwem.
Polski rynek motoryzacyjny przechodzi dynamiczne zmiany, a liczba rejestracji pojazdów niskoemisyjnych bije kolejne rekordy. W 2024 roku liczba nowo zarejestrowanych samochodów hybrydowych wzrosła o 34,63%, osiągając 197 951 sztuk, podczas gdy rejestracje pojazdów elektrycznych wyniosły 23 445 sztuk, notując niewielki spadek o 1,69% względem 2023 roku.
Numer VIN (Vehicle Identification Number/numer identyfikacyjny pojazdu), który posiada każdy samochód, pozwala na identyfikację auta. Wyjaśniamy, jakie informacje zawiera 17-cyfrowy kod składający się z cyfr i liter. Oznaczenie jest nadawane przez producenta w momencie wprowadzenia auta do sprzedaży. Żaden z umieszczonych w nim 17 znaków nie jest przypadkowy.
Kreml świętuje. Po wielu latach starań Rosji udało się rozbić sojusz między Ukrainą a jej największym sojusznikiem, Stanami Zjednoczonymi.
Kia zaprezentowała seryjną wersję modelu PV5. To dostawczy model, który dzięki swojemu niecodziennemu wyglądowi może pozmieniać wizerunek całej branży modeli aut dostawczych.
Podpoznański producent autobusów zanotował rekordowe przychody i powrócił do zyskownych operacji.
W piątkowy poranek złoty nieznacznie zyskiwał na wartości. Dolar walczy przy poziomie 4 zł.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas