Reklama
Rozwiń
Reklama

Znamy zwycięzców bitwy o handel

Do kogo trafiły pieniądze, które w pierwszym półroczu zapewniły 3,9-proc. wzrost sprzedaży detalicznej, licząc rok do roku?

Publikacja: 02.08.2015 22:00

Anita Błaszczak

Anita Błaszczak

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompała

Odpowiedź podsuwają opublikowane właśnie wyniki właściciela sieci Biedronka, którego przychody urosły w tym czasie niemal trzykrotnie szybciej niż cały rynek i prawie dwukrotnie szybciej niż sprzedaż żywności. Jak na dłoni widać tu prawdziwość anglosaskiego powiedzenia, że lider bierze wszystko. Albo prawie wszystko, kosztem gorzej prosperujących konkurentów.

Złośliwi mogliby stwierdzić, że łatwo o sukces firmie, której darmową reklamę co rusz fundują politycy. Nawet jeśli nie zawsze są to wypowiedzi w tak pozytywnym tonie, jak w przypadku komentarzy pani premier, to i tak wzbudzają dodatkowe zainteresowanie i siecią, i jej ofertą. Jednak wyliczona przez Instytut Monitorowania Mediów na ponad 7 mln zł promocyjna wartość wypowiedzi i działań przedstawicieli rządu w związku z Biedronką to niewiele przy jej wycenianych na ponad 115 mln zł wydatkach reklamowych w I półroczu, nie wspominając o szacowanych na prawie 253 mln zł nakładach jej głównego rywal Lidla (według danych Kantar Media).

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Jesteśmy mistrzami świata. W prokrastynacji
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Opinie Ekonomiczne
Bogusław Chrabota: Dlaczego chińskie auta zwyciężają?
Opinie Ekonomiczne
Katarzyna Kucharczyk: Przepisy widmo, ale ryzyko realne
Opinie Ekonomiczne
Małgorzata Zaleska: NBP – kierunki zmian
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Śpiący gigant, który się nie budzi
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama