Reklama
Rozwiń
Reklama

Znamy zwycięzców bitwy o handel

Do kogo trafiły pieniądze, które w pierwszym półroczu zapewniły 3,9-proc. wzrost sprzedaży detalicznej, licząc rok do roku?

Publikacja: 02.08.2015 22:00

Anita Błaszczak

Anita Błaszczak

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompała

Odpowiedź podsuwają opublikowane właśnie wyniki właściciela sieci Biedronka, którego przychody urosły w tym czasie niemal trzykrotnie szybciej niż cały rynek i prawie dwukrotnie szybciej niż sprzedaż żywności. Jak na dłoni widać tu prawdziwość anglosaskiego powiedzenia, że lider bierze wszystko. Albo prawie wszystko, kosztem gorzej prosperujących konkurentów.

Złośliwi mogliby stwierdzić, że łatwo o sukces firmie, której darmową reklamę co rusz fundują politycy. Nawet jeśli nie zawsze są to wypowiedzi w tak pozytywnym tonie, jak w przypadku komentarzy pani premier, to i tak wzbudzają dodatkowe zainteresowanie i siecią, i jej ofertą. Jednak wyliczona przez Instytut Monitorowania Mediów na ponad 7 mln zł promocyjna wartość wypowiedzi i działań przedstawicieli rządu w związku z Biedronką to niewiele przy jej wycenianych na ponad 115 mln zł wydatkach reklamowych w I półroczu, nie wspominając o szacowanych na prawie 253 mln zł nakładach jej głównego rywal Lidla (według danych Kantar Media).

Dodatkowe -10% na BLACK WEEK

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Wyścig Rosji z czasem
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Opinie Ekonomiczne
Złoto dla tych, którzy docenią silversów
Opinie Ekonomiczne
Jak zbudować energetykę rozproszoną w Polsce
Opinie Ekonomiczne
Prof. Koźmiński: Inżynierowie chaosu
Opinie Ekonomiczne
Paweł Rożyński: Mercosur, czyli jak zamienić strach na szansę
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama