Reklama
Rozwiń
Reklama

Latajmy, póki bilety są tanie

Bilety lotnicze już dawno przestały być towarem luksusowym i chwała przewoźnikom za to.

Publikacja: 03.11.2015 21:00

Adam Woźniak

Adam Woźniak

Foto: Fotorzepa, Adam Bogacz Adam Bogacz

Świat się kurczy, podróżujemy coraz więcej. Nie tylko służbowo, ale także prywatnie: na letnie wycieczki i urlopy pakujemy do samolotu rodziny, zimą coraz częściej wybieramy się samolotem na narty. Linie lotnicze dobrze wykorzystują koniunkturę – znacznie lepiej obniżyć ceny i wypełnić samolot po brzegi, niż windować stawki, skutecznie zniechęcając w ten sposób sporą część potencjalnych klientów, i w rezultacie wozić powietrze.

Tę sytuacje skwapliwie wykorzystują biura podróży. Oferują nawet 40-procentowe obniżki na czarterowe wycieczki, pozwalają brać dzieci za pół darmo,  dokładają możliwość przelotu w lepszej klasie. Spadają ceny na dalekie egzotyczne kierunki, niegdyś zarezerwowane dla posiadaczy wypchanych portfeli. Tańsze bilety lotnicze zachęcają także do samodzielnego organizowania turystycznych wypadów: często okazuje się, że mając w kieszeni tani bilet, sami znajdujemy tańszy, ale dobry hotel, tańsze, ale równie smaczne wyżywienie. Im bardziej tanieją przeloty, tym szybciej rośnie grono takich wycieczkowiczów.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Marta Postuła: USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Dlaczego sukces lepiej widać z zewnątrz
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Nie ma darmowych lunchów. Regulacji też
Opinie Ekonomiczne
Marcin Piasecki: Narodowa obronność na pół gwizdka
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Jesteśmy mistrzami świata. W prokrastynacji
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama