Patriotyzm przeliczany na pieniądze

Patriotyzm staje się modny. Polacy są coraz bardziej dumni z polskich sportowców (nawet gdy walczą w barwach Niemiec).

Publikacja: 07.02.2016 21:00

Paweł Jabłoński

Paweł Jabłoński

Foto: Fotorzepa/Waldemar Kompała

Popularne jest chwalenie się polskimi osiągnięciami gospodarczymi. Firmy polskie coraz częściej informują, jak wysokie zapłaciły w kraju podatki. Politycy używają słowo „Polska" w co drugim zdaniu.

To są jednak tylko słowa. Dla gospodarki ważne są zachowania konsumentów, wśród których zachodzą rewolucyjne zmiany. Jeszcze kilkanaście lat temu informacja, że dany produkt został w wyprodukowany w Polsce (czyli przez Polaków), była dla niego obciążeniem.

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof A. Kowalczyk: A więc wojna. Donald Trump zadaje cios Europie
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Wojtyna: Uważajmy! Nowy prezydent wskaże nowego prezesa NBP
Opinie Ekonomiczne
Mikołaj Fidziński: Platformo, chwalić też się trzeba umieć
Opinie Ekonomiczne
Dan Jørgensen: Koniec z energetycznym szantażem Rosji
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Jak zostać prezydentem