Reklama

Carsten Thoma: Tradycyjne sklepy przetrwają

Tradycyjne sklepy przetrwają. Część rzeczy, jak ubrania, pewnie będziemy kupować w sieci, ale niektóre typy produktów najpierw będziemy jednak chcieli obejrzeć na żywo. Np. meble. Nawet jeśli rzeczywiście kupuje pani wszystko w sieci, nie byłoby prawdą stwierdzenie, że wszystkie kupuje się stricte online. Bo ile z nich wcześniej widziało pani gdzieś "na żywo" - przekonuje Carsten Thoma, szef SAP Hybris. Ale widzi też na rynku miejsce na technologicznie skrojone na potrzeby indywidualnych klientów sklepy, które przy wejściu ustalają indywidualne ceny.

Publikacja: 17.02.2016 20:00

Carsten Thoma: Tradycyjne sklepy przetrwają

Foto: materiały prasowe

Rz: Udział ehandlu w całym handlowym rynku w Polsce to wciąż zaledwie kilka procent. W Niemczech czy Wielkiej Brytanii jest już większy. Co musi się wydarzyć, żeby także w Polsce wzrósł? A może to tylko kwestia tego, że e-handel to wciąż rozwijający się segment?

To po prostu wciąż rozwijająca się gałąź, która jednak szybko rośnie, więc ta sytuacja bardzo szybko się zmieni. Uruchomienie w Gliwicach nowej siedziby (Centrum Rozwoju Oprogramowania - red.) w 2007 roku to jedno z moich ulubionych zawodowych wydarzeń, bo to dziś jeden z największych i najsilniejszych ośrodków, jakie w ogóle mamy. Startując w Polsce zdawaliśmy sobie sprawę z tego, że to jeszcze niedojrzała gospodarka, ale właściwa infrastruktura w połączeniu z coraz bardziej dojrzałą polityką sprzedawców całkowicie zmieni tę sytuację. Dlatego dajmy rynkowi rok lub dwa i będzie widać, jak poszybuje w górę. Żeby tak się stało, czasem po prostu potrzeba sporo przygotowań. Obserwowałem ten proces już w wielu krajach, wszędzie przebiega podobnie.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Małgorzata Zaleska: NBP – kierunki zmian
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Śpiący gigant, który się nie budzi
Opinie Ekonomiczne
Grodziewicz, Bombczyński: Przepisy, które budzą emocje i generują ryzyka
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Halesiak: Strategiczne wizje i przemilczane kompromisy
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie Ekonomiczne
Roguski: Przyszłość mieszkaniówki. Państwa-miasta i pułapka domów za 1 zł
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama