Reklama
Rozwiń
Reklama

Ciągła weryfikacja kontrahenta

Początkiem jest zawsze wybór kraju, do którego w przyszłości eksporter będzie wysyłać swoje towary. Wybór istotny, często wynikający z położenia regionalnego.

Publikacja: 13.03.2016 20:00

Tomasz Starzyk, Bisnode Polska

Tomasz Starzyk, Bisnode Polska

Foto: materiały prasowe

To potwierdzają twarde dane liczbowe Bisnode Polska. Na wschodzie Polski przedsiębiorcy najczęściej handlują z Rosją, Ukrainą i Białorusią. Na zachodzie i południu z Niemcami, Czechami i krajami Beneluxu. Województwa nadbałtyckie z krajami skandynawskimi, w tym głównie z Norwegią. Co ciekawe, Polacy, szukając nowych rynków zbytu, penetrują Bliski Wschód i kraje Ameryk. Powodem jest rosnąca konkurencja w Europie. Rozpoczynając eksport, swoje działania należy podeprzeć analizą potencjału kraju. Pomocny okaże się Country Report, w którym Bisnode w imieniu eksportera szacuje ryzyko prowadzenia biznesu pod względem politycznym i gospodarczym w wybranym państwie. Pozwala to na uniknięcie rozpoczęcia działalności w kraju o niezbadanym potencjale, niestabilnej sytuacji, nieprzychylnym inwestycjom i prowadzeniu biznesu.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Marta Postuła: USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Dlaczego sukces lepiej widać z zewnątrz
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Nie ma darmowych lunchów. Regulacji też
Opinie Ekonomiczne
Marcin Piasecki: Narodowa obronność na pół gwizdka
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Jesteśmy mistrzami świata. W prokrastynacji
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama