Reklama

Ciągła weryfikacja kontrahenta

Początkiem jest zawsze wybór kraju, do którego w przyszłości eksporter będzie wysyłać swoje towary. Wybór istotny, często wynikający z położenia regionalnego.

Publikacja: 13.03.2016 20:00

Tomasz Starzyk, Bisnode Polska

Tomasz Starzyk, Bisnode Polska

Foto: materiały prasowe

To potwierdzają twarde dane liczbowe Bisnode Polska. Na wschodzie Polski przedsiębiorcy najczęściej handlują z Rosją, Ukrainą i Białorusią. Na zachodzie i południu z Niemcami, Czechami i krajami Beneluxu. Województwa nadbałtyckie z krajami skandynawskimi, w tym głównie z Norwegią. Co ciekawe, Polacy, szukając nowych rynków zbytu, penetrują Bliski Wschód i kraje Ameryk. Powodem jest rosnąca konkurencja w Europie. Rozpoczynając eksport, swoje działania należy podeprzeć analizą potencjału kraju. Pomocny okaże się Country Report, w którym Bisnode w imieniu eksportera szacuje ryzyko prowadzenia biznesu pod względem politycznym i gospodarczym w wybranym państwie. Pozwala to na uniknięcie rozpoczęcia działalności w kraju o niezbadanym potencjale, niestabilnej sytuacji, nieprzychylnym inwestycjom i prowadzeniu biznesu.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Piotr Mazurkiewicz: Zakupy po polsku. Globalne trendy mogą się u nas nie sprawdzić
Opinie Ekonomiczne
Skwirowski: Perspektywa ratingu w dół. Nie jestem optymistą
Opinie Ekonomiczne
Prof. Sławiński: Nowe szaty stablecoinów
Opinie Ekonomiczne
Prof. Jan Polowczyk: Polska gościnność kontra weto prezydenta
Opinie Ekonomiczne
Prof. Agnieszka Słomka-Gołębiowska: Wykorzystajmy mądrze szansę dziejową i wypracowany potencjał
Reklama
Reklama