Reklama

Ciągła weryfikacja kontrahenta

Początkiem jest zawsze wybór kraju, do którego w przyszłości eksporter będzie wysyłać swoje towary. Wybór istotny, często wynikający z położenia regionalnego.

Publikacja: 13.03.2016 20:00

Tomasz Starzyk, Bisnode Polska

Tomasz Starzyk, Bisnode Polska

Foto: materiały prasowe

To potwierdzają twarde dane liczbowe Bisnode Polska. Na wschodzie Polski przedsiębiorcy najczęściej handlują z Rosją, Ukrainą i Białorusią. Na zachodzie i południu z Niemcami, Czechami i krajami Beneluxu. Województwa nadbałtyckie z krajami skandynawskimi, w tym głównie z Norwegią. Co ciekawe, Polacy, szukając nowych rynków zbytu, penetrują Bliski Wschód i kraje Ameryk. Powodem jest rosnąca konkurencja w Europie. Rozpoczynając eksport, swoje działania należy podeprzeć analizą potencjału kraju. Pomocny okaże się Country Report, w którym Bisnode w imieniu eksportera szacuje ryzyko prowadzenia biznesu pod względem politycznym i gospodarczym w wybranym państwie. Pozwala to na uniknięcie rozpoczęcia działalności w kraju o niezbadanym potencjale, niestabilnej sytuacji, nieprzychylnym inwestycjom i prowadzeniu biznesu.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Marek Kowalski, FPP: Domański na czwórkę. Na zachętę. Na wyższe oceny na ministerialnym świadectwie trzeba jeszcze trochę popracować
Opinie Ekonomiczne
Jacek Bartkiewicz: Listy zastawne to potężny impuls dla całej gospodarki
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Optymalna wielkość rządu
Opinie Ekonomiczne
Dekada realizacji Agendy 2030 w UE. Analiza postępów i barier
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof A. Kowalczyk: Prezydent Nawrocki wchodzi w buty premiera
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama