Ciągła weryfikacja kontrahenta

Początkiem jest zawsze wybór kraju, do którego w przyszłości eksporter będzie wysyłać swoje towary. Wybór istotny, często wynikający z położenia regionalnego.

Publikacja: 13.03.2016 20:00

Tomasz Starzyk, Bisnode Polska

Tomasz Starzyk, Bisnode Polska

Foto: materiały prasowe

To potwierdzają twarde dane liczbowe Bisnode Polska. Na wschodzie Polski przedsiębiorcy najczęściej handlują z Rosją, Ukrainą i Białorusią. Na zachodzie i południu z Niemcami, Czechami i krajami Beneluxu. Województwa nadbałtyckie z krajami skandynawskimi, w tym głównie z Norwegią. Co ciekawe, Polacy, szukając nowych rynków zbytu, penetrują Bliski Wschód i kraje Ameryk. Powodem jest rosnąca konkurencja w Europie. Rozpoczynając eksport, swoje działania należy podeprzeć analizą potencjału kraju. Pomocny okaże się Country Report, w którym Bisnode w imieniu eksportera szacuje ryzyko prowadzenia biznesu pod względem politycznym i gospodarczym w wybranym państwie. Pozwala to na uniknięcie rozpoczęcia działalności w kraju o niezbadanym potencjale, niestabilnej sytuacji, nieprzychylnym inwestycjom i prowadzeniu biznesu.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Ropa, dolary i krew
Opinie Ekonomiczne
Bogusław Chrabota: Przesadzamy z OZE?
Opinie Ekonomiczne
Wysoka moralność polskich firm. Chciejstwo czy rzeczywistość?
Opinie Ekonomiczne
Handlowy wymiar suwerenności strategicznej Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Czekanie na zmianę pogody