Wiadomo, z kim jechać na urlop

Polski rynek turystyczny wyraźnie dorasta i stabilizuje się. A sami touroperatorzy mają nowe pomysły na zwiększenie rentowności.

Publikacja: 24.04.2016 22:00

Wiadomo, z kim jechać na urlop

Foto: Fotorzepa, Michał Walczak Michał Walczak

Nauczyli się również zmniejszać ryzyko zagrożenia stratami, ich oferty są coraz bardziej złożone, ale dla nich, a nie dla klienta. Rzadko już porywają się na czarterowanie całych samolotów na wyłączność, zamiast tego współpracują ze sobą i z przewoźnikami, także liniami tradycyjnymi. To daje większą elastyczność. I wzrost popytu na rynku.

W przygotowanym dla „Rzeczpospolitej" rankingu touroperatorów uwagę zwraca zerowa rentowność TUI. Zapewne jest tak dlatego, że duża konkurencja na naszym rynku zmusiła Niemców do obniżenia cen. Wcześniej trudno było zrozumieć, dlaczego kupując wycieczkę w TUI, płacimy drożej niż inny urlopowicz siedzący obok nas w samolotowym fotelu i mieszkający w hotelu w pokoju obok, który w dodatku wykupił wycieczkę tego samego dnia. Takie wyjaśnienie sugeruje duża dynamika wzrostu przychodów niemieckiego turoperatora. TUI może sobie pozwolić na taką strategię, bo ma za sobą potężne pieniądze.

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Opinie Ekonomiczne
Bogusław Chrabota: Sławomir Mentzen i Adrian Zandberg. Gospodarczy iluzjoniści
Opinie Ekonomiczne
Hubert A. Janiszewski: Dlaczego w Sejmie widać puste ławki
Opinie Ekonomiczne
Jak rozwiązać problem jawności wynagrodzeń? Odpowiedź można znaleźć w... Biblii
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Następne cięcie stóp procentowych najwcześniej we wrześniu?
Opinie Ekonomiczne
Pensje Polaków dogoniły zarobki Brytyjczyków. O czym to świadczy?