Wiadomo, z kim jechać na urlop

Polski rynek turystyczny wyraźnie dorasta i stabilizuje się. A sami touroperatorzy mają nowe pomysły na zwiększenie rentowności.

Publikacja: 24.04.2016 22:00

Wiadomo, z kim jechać na urlop

Foto: Fotorzepa, Michał Walczak Michał Walczak

Nauczyli się również zmniejszać ryzyko zagrożenia stratami, ich oferty są coraz bardziej złożone, ale dla nich, a nie dla klienta. Rzadko już porywają się na czarterowanie całych samolotów na wyłączność, zamiast tego współpracują ze sobą i z przewoźnikami, także liniami tradycyjnymi. To daje większą elastyczność. I wzrost popytu na rynku.

W przygotowanym dla „Rzeczpospolitej" rankingu touroperatorów uwagę zwraca zerowa rentowność TUI. Zapewne jest tak dlatego, że duża konkurencja na naszym rynku zmusiła Niemców do obniżenia cen. Wcześniej trudno było zrozumieć, dlaczego kupując wycieczkę w TUI, płacimy drożej niż inny urlopowicz siedzący obok nas w samolotowym fotelu i mieszkający w hotelu w pokoju obok, który w dodatku wykupił wycieczkę tego samego dnia. Takie wyjaśnienie sugeruje duża dynamika wzrostu przychodów niemieckiego turoperatora. TUI może sobie pozwolić na taką strategię, bo ma za sobą potężne pieniądze.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację