Reklama

Wiadomo, z kim jechać na urlop

Polski rynek turystyczny wyraźnie dorasta i stabilizuje się. A sami touroperatorzy mają nowe pomysły na zwiększenie rentowności.

Publikacja: 24.04.2016 22:00

Wiadomo, z kim jechać na urlop

Foto: Fotorzepa, Michał Walczak Michał Walczak

Nauczyli się również zmniejszać ryzyko zagrożenia stratami, ich oferty są coraz bardziej złożone, ale dla nich, a nie dla klienta. Rzadko już porywają się na czarterowanie całych samolotów na wyłączność, zamiast tego współpracują ze sobą i z przewoźnikami, także liniami tradycyjnymi. To daje większą elastyczność. I wzrost popytu na rynku.

W przygotowanym dla „Rzeczpospolitej" rankingu touroperatorów uwagę zwraca zerowa rentowność TUI. Zapewne jest tak dlatego, że duża konkurencja na naszym rynku zmusiła Niemców do obniżenia cen. Wcześniej trudno było zrozumieć, dlaczego kupując wycieczkę w TUI, płacimy drożej niż inny urlopowicz siedzący obok nas w samolotowym fotelu i mieszkający w hotelu w pokoju obok, który w dodatku wykupił wycieczkę tego samego dnia. Takie wyjaśnienie sugeruje duża dynamika wzrostu przychodów niemieckiego turoperatora. TUI może sobie pozwolić na taką strategię, bo ma za sobą potężne pieniądze.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Prawdziwi politycy, czyli jak się dorasta w MON
Opinie Ekonomiczne
Eksperci FOR: Orbanizacja gospodarki odpadami w Polsce
Opinie Ekonomiczne
Prof. Gorynia: Jaki będzie XI Kongres Ekonomistów Polskich?
Opinie Ekonomiczne
Pierwsza wiceprezes BGK: Nowy potencjał emisji obligacji
Opinie Ekonomiczne
Cezary Szymanek: Katastrofa na razie odwołana
Reklama
Reklama