Reklama

Klient zostawiony samemu sobie

Cyberprzestępczość to nie tylko spektakularne wykradanie milionów dokumentów czy haseł z zasobów wielkich, międzynarodowych korporacji. Coraz częściej celem ataku są po prostu konsumenci, często tracący w ten sposób swoje oszczędności.

Publikacja: 05.05.2016 22:00

Piotr Mazurkiewicz

Piotr Mazurkiewicz

Foto: Fotorzepa, Ryszard Waniek

Aby zostać ofiarą ataku, nie trzeba kupować przez internet kartą kredytową czy nierozważnie na prawo i lewo podawać jej numer. W moim przypadku karta została zeskanowana prawdopodobnie nakładką przymocowaną do bankomatu, choć tak naprawdę nie wiadomo i nikt nie jest w stanie się tego dowiedzieć, zwłaszcza jeśli doszło do tego daleko od Polski. Dopiero dwa tygodnie po powrocie do kraju wyczyszczono mi konto, a bank, który wcześniej sam blokował mi konto, uznając zagraniczne wydatki za podejrzane, serii wypłat z bankomatu za takowe już nie wziął.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Jacek J. Wojciechowicz: Czy powinniśmy obawiać się sztucznej inteligencji?
Opinie Ekonomiczne
Czy rynek może uratować przyrodę?
Opinie Ekonomiczne
Valdis Dombrovskis: UE zmienia kurs i słucha głosu przedsiębiorców
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Połowa lata
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Gospodarka w zmienionym rządzie Tuska ważna, ale nie najważniejsza. Szkoda
Reklama
Reklama