Reklama
Rozwiń

Beata Drewnowska: Drugie życie firm, czyli cięcia i lekcja pokory

Kilka dni temu odwiedziłam po dłuższej przerwie sklep jednej z sieci handlowych, która zawsze kojarzyła mi się z wysokimi cenami. Ze zdziwieniem odkryłam, że ceny oferowanych przez nią produktów trudno już zaliczyć do wysokich, a jej półki uginają się pod przecenionymi towarami.

Aktualizacja: 30.11.2016 20:42 Publikacja: 30.11.2016 20:32

Beata Drewnowska: Drugie życie firm, czyli cięcia i lekcja pokory

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompala

Okazuje się, że skutki rosnącej konkurencji i wojny cenowej na rynku handlowym w Polsce, która nasiliła się w ostatnich latach, nie omijają nikogo. Od pewnego czasu wiadomo, że problemy ma sieć delikatesów Alma. Wcześniej Polskę opuściły m.in. Ahold, do którego należy Albert oraz sieć Geant. Swoich sklepów pozbył się również Real.

Z efektami zadłużenia przekraczającego 100 mln zł boryka się obecnie Praktiker. Sieć ta jednak, w przeciwieństwie do dystrybutorów, którym się nie powiodło, wierzy nadal, że uda się jej wyjść na prostą. Ma w tym pomóc plan restrukturyzacji. Jego wdrożenie oznacza znaczne cięcia zatrudnienia i zamykanie sklepów.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Opinie Ekonomiczne
Czas ucieka. UE musi znaleźć sposób na rosyjskie aktywa
Opinie Ekonomiczne
Adam Roguski: Ustawa schronowa, czyli tworzenie prawa do poprawy
Opinie Ekonomiczne
Ptak-Iglewska: USA zostawiają w biedzie swoich obywateli. To co mają dla UE?
Opinie Ekonomiczne
Bartłomiej Sawicki: Rachunki za prąd „all inclusive” albo elastyczne taryfy
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Pałac Prezydencki domem biesiadnym? Pomysł na biznes pod słynnym żyrandolem