Anita Błaszczak: Nadchodzi władza e-platform?

Melchior Wańkowicz w swoich reportażach z USA z lat 50. XX wieku opisywał wśród amerykańskich fenomenów nowojorski dom towarowy, który w reklamie szczycił się tym, że można kupić tam wszystko. Szczycił się niedługo, bo przekorny klient szybko udowodnił, że jednak w ofercie molocha są luki.

Aktualizacja: 23.03.2017 20:31 Publikacja: 23.03.2017 20:22

Anita Błaszczak

Anita Błaszczak

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompała

Dużo trudniej byłoby je wykryć dzisiaj w ofercie czołowych platform internetowego handlu – choćby Allegro – które stały się nową, wirtualną wersją połączenia domów towarowych i bazarów, tyle że w niespotykanej wcześniej gigantycznej skali. Trudno się dziwić firmom, zwłaszcza tym mniejszym, że właśnie tam szukają klientów, starają się budować swoją markę. Platformy e-handlu zapewniają im 24-godzinny dostęp do milionów klientów i choć nie ma tam nic za darmo, prowadzenie biznesu jest dużo tańsze niż prowadzenia sklepu w realnym świecie, w tym w tradycyjnym domu towarowym albo centrum handlowym.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację