Reklama

Anita Błaszczak: Nadchodzi władza e-platform?

Melchior Wańkowicz w swoich reportażach z USA z lat 50. XX wieku opisywał wśród amerykańskich fenomenów nowojorski dom towarowy, który w reklamie szczycił się tym, że można kupić tam wszystko. Szczycił się niedługo, bo przekorny klient szybko udowodnił, że jednak w ofercie molocha są luki.

Aktualizacja: 23.03.2017 20:31 Publikacja: 23.03.2017 20:22

Anita Błaszczak

Anita Błaszczak

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompała

Dużo trudniej byłoby je wykryć dzisiaj w ofercie czołowych platform internetowego handlu – choćby Allegro – które stały się nową, wirtualną wersją połączenia domów towarowych i bazarów, tyle że w niespotykanej wcześniej gigantycznej skali. Trudno się dziwić firmom, zwłaszcza tym mniejszym, że właśnie tam szukają klientów, starają się budować swoją markę. Platformy e-handlu zapewniają im 24-godzinny dostęp do milionów klientów i choć nie ma tam nic za darmo, prowadzenie biznesu jest dużo tańsze niż prowadzenia sklepu w realnym świecie, w tym w tradycyjnym domu towarowym albo centrum handlowym.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Prof. Agnieszka Słomka-Gołębiowska: Wykorzystajmy mądrze szansę dziejową i wypracowany potencjał
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Drony i dramatycznie trudny wybór
Opinie Ekonomiczne
Czy czterodniowy tydzień pracy jest dla nas dobry?
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Prawdziwi politycy, czyli jak się dorasta w MON
Opinie Ekonomiczne
Eksperci FOR: Orbanizacja gospodarki odpadami w Polsce
Reklama
Reklama