Anita Błaszczak: Nadchodzi władza e-platform?

Melchior Wańkowicz w swoich reportażach z USA z lat 50. XX wieku opisywał wśród amerykańskich fenomenów nowojorski dom towarowy, który w reklamie szczycił się tym, że można kupić tam wszystko. Szczycił się niedługo, bo przekorny klient szybko udowodnił, że jednak w ofercie molocha są luki.

Aktualizacja: 23.03.2017 20:31 Publikacja: 23.03.2017 20:22

Anita Błaszczak

Anita Błaszczak

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompała

Dużo trudniej byłoby je wykryć dzisiaj w ofercie czołowych platform internetowego handlu – choćby Allegro – które stały się nową, wirtualną wersją połączenia domów towarowych i bazarów, tyle że w niespotykanej wcześniej gigantycznej skali. Trudno się dziwić firmom, zwłaszcza tym mniejszym, że właśnie tam szukają klientów, starają się budować swoją markę. Platformy e-handlu zapewniają im 24-godzinny dostęp do milionów klientów i choć nie ma tam nic za darmo, prowadzenie biznesu jest dużo tańsze niż prowadzenia sklepu w realnym świecie, w tym w tradycyjnym domu towarowym albo centrum handlowym.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Z pustego i generał nie naleje
Opinie Ekonomiczne
Polscy emeryci wracają do pracy
Opinie Ekonomiczne
Żeby się chciało pracować, tak jak się nie chce
Opinie Ekonomiczne
Paweł Rożyński: Jak przekuć polskie innowacje na pieniądze
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Opinie Ekonomiczne
Dlaczego warto pomagać innym, czyli czego zabrakło w exposé ministra Sikorskiego
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne