Reklama

Nikt nie jest bezpieczny

Jeśli nie możesz kogoś pokonać, dołącz do niego – brzmi stara mądrość. Ci, którzy wezmą ją sobie do serca, mają jeszcze szansę przetrwać, jak popularne odzieżowe outlety, które właśnie wchodzą do internetu. Tradycyjne sklepy zaczynają rozumieć, że jeśli w najbliższym czasie nie zmienią modelu biznesowego, wyginą jak dinozaury.

Aktualizacja: 20.09.2017 08:13 Publikacja: 19.09.2017 20:28

Nikt nie jest bezpieczny

Foto: Fotorzepa/Maciej Zienkiewicz

Nie są w stanie wygrać z bardzo kreatywnymi, elastycznymi, ale przede wszystkim tańszymi rywalami z sieci. Obciążone są kosztem utrzymania tysięcy metrów kwadratowych powierzchni handlowych, ale przede wszystkim zgubną pychą i zapatrzeniem w przeszłość. Przeświadczenie, że biznes prowadzony stabilnie od dziesiątek lat musi przetrwać, jest jednak błędne. W dzisiejszych czasach nikt nie jest bezpieczny.

Nawet wielkie korporacje, warte na giełdzie dziesiątki miliardów dolarów, już za kilka lat mogą nie istnieć. Znikną, bo ktoś znajdzie przełomową technologię czy opracuje zabójczy plan biznesowy. To problem nie tylko handlu, w którym spustoszenie sieje firma Amazon. Korporacje taksówkowe niszczy Uber, wykorzystując aplikację na smartfony, kojarzącą kierowców z pasażerami. A zagrożeniem dla koncernów petrochemicznych może być zaczynająca się moda na auta elektryczne.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Błędowski: Migracja w USA – mity i fakty
Opinie Ekonomiczne
Prof. Karpa: Starcie USA–Chiny: ideologia czy technologia? No i co z tą Europą?
Opinie Ekonomiczne
Minister środowiska Tajwanu: Nasz udział w transformacji klimatycznej
Opinie Ekonomiczne
Marta Postuła: USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Dlaczego sukces lepiej widać z zewnątrz
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama