Reklama

Nikt nie jest bezpieczny

Jeśli nie możesz kogoś pokonać, dołącz do niego – brzmi stara mądrość. Ci, którzy wezmą ją sobie do serca, mają jeszcze szansę przetrwać, jak popularne odzieżowe outlety, które właśnie wchodzą do internetu. Tradycyjne sklepy zaczynają rozumieć, że jeśli w najbliższym czasie nie zmienią modelu biznesowego, wyginą jak dinozaury.

Aktualizacja: 20.09.2017 08:13 Publikacja: 19.09.2017 20:28

Nikt nie jest bezpieczny

Foto: Fotorzepa/Maciej Zienkiewicz

Nie są w stanie wygrać z bardzo kreatywnymi, elastycznymi, ale przede wszystkim tańszymi rywalami z sieci. Obciążone są kosztem utrzymania tysięcy metrów kwadratowych powierzchni handlowych, ale przede wszystkim zgubną pychą i zapatrzeniem w przeszłość. Przeświadczenie, że biznes prowadzony stabilnie od dziesiątek lat musi przetrwać, jest jednak błędne. W dzisiejszych czasach nikt nie jest bezpieczny.

Nawet wielkie korporacje, warte na giełdzie dziesiątki miliardów dolarów, już za kilka lat mogą nie istnieć. Znikną, bo ktoś znajdzie przełomową technologię czy opracuje zabójczy plan biznesowy. To problem nie tylko handlu, w którym spustoszenie sieje firma Amazon. Korporacje taksówkowe niszczy Uber, wykorzystując aplikację na smartfony, kojarzącą kierowców z pasażerami. A zagrożeniem dla koncernów petrochemicznych może być zaczynająca się moda na auta elektryczne.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Aleksandra Ptak-Iglewska: Biznes celowo gra z kaucjami
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Grawitacji nie ma!
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Zbrojenia? Konkurencja, głupcze
Opinie Ekonomiczne
Henryk Zimakowski: Kiedy LOT odzyska samofinansowanie?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Opinie Ekonomiczne
Cezary Szymanek: Gospodarka, głupcze. Dwa lata od wyborów z 15 października
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama