Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 03.07.2018 07:56 Publikacja: 03.07.2018 07:18
Foto: 123RF
Tak wynika z raportu przejrzystości opublikowanego przez 32 firmy farmaceutyczne – innowacyjne i generyczne – które dobrowolnie udostępniły w tym roku dane o kwotach, które przekazały przedstawicielom środowisk medycznych i organizacjom pacjentów. Łączna kwota to 710 mln zł.
W tegorocznym raporcie przejrzystości czytamy, że z tegorocznej kwoty aż 454,4 mln zł przekazano na działalność badawczo-rozwojową (m.in. badania kliniczne), 137,8 mln zł na rzecz organizacji ochrony zdrowia, a 118 mln zł na rzecz przedstawicieli medycznych. Firmy najczęściej płaciły lekarzom, pielęgniarkom czy farmaceutom za publikacje, głównie w czasopismach naukowych. Średnia wartość publikacji to 2,8 tys zł. Poza tym firmy finansują udział medyków w konferencjach i szkoleniach, a także płacą im za odczyty i prelekcje. Średnia kwota za publikację dla organizacji działającej na rzecz ochrony zdrowia wynosiła 39,8 tys. zł.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
W dniu zaprzysiężenia Karola Nawrockiego na prezydenta poinformowano o rozwiązaniu umowy między Andrzejem Dudą a...
Kolegium Sądu Okręgowego w Gdańsku negatywnie zaopiniowało pomysł odwołania dwóch tamtejszych sędziów funkcyjny...
Chociaż do kolejnej waloryzacji rent i emerytur zostało jeszcze sporo czasu, rząd zdecydował już, o ile mogą wzr...
W sierpniu, w przypadku aż czterech tur wypłat 800 plus, środki trafią na konta beneficjentów wcześniej. Ponadto...
Zaprzysiężony w środę na prezydenta Karol Nawrocki w swoim orędziu odniósł się do kwestii praworządności w Polsc...
Wspiera edukację, lokalne społeczności oraz pracowników w ich trudnych życiowych momentach. Od 35 lat duński holding VKR – właściciel marek VELUX oraz spółek siostrzanych konsekwentnie pokazuje, że kapitał społeczny jest tak samo ważny jak kapitał finansowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas