Reklama

Ile płacą firmy farmaceutyczne lekarzom za publikację w czasopiśmie naukowym

Średnio 2,8 tys. zł dostał lekarz od firmy farmaceutycznej za publikację w czasopiśmie naukowym – wynika z raportu kodeksu przejrzystości.

Aktualizacja: 03.07.2018 07:56 Publikacja: 03.07.2018 07:18

Ile płacą firmy farmaceutyczne lekarzom za publikację w czasopiśmie naukowym

Foto: 123RF

Tak wynika z raportu przejrzystości opublikowanego przez 32 firmy farmaceutyczne – innowacyjne i generyczne – które dobrowolnie udostępniły w tym roku dane o kwotach, które przekazały przedstawicielom środowisk medycznych i organizacjom pacjentów. Łączna kwota to 710 mln zł.

W tegorocznym raporcie przejrzystości czytamy, że z tegorocznej kwoty aż 454,4 mln zł przekazano na działalność badawczo-rozwojową (m.in. badania kliniczne), 137,8 mln zł na rzecz organizacji ochrony zdrowia, a 118 mln zł na rzecz przedstawicieli medycznych. Firmy najczęściej płaciły lekarzom, pielęgniarkom czy farmaceutom za publikacje, głównie w czasopismach naukowych. Średnia wartość publikacji to 2,8 tys zł. Poza tym firmy finansują udział medyków w konferencjach i szkoleniach, a także płacą im za odczyty i prelekcje. Średnia kwota za publikację dla organizacji działającej na rzecz ochrony zdrowia wynosiła 39,8 tys. zł.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Prawo w Polsce
Czym teraz zajmie się Andrzej Duda? Nie wróci na Uniwersytet Jagielloński
Sądy i trybunały
Czy Waldemar Żurek może „czyścić” sądy wbrew sędziom? Prawnicy podzieleni
Praca, Emerytury i renty
Wiadomo, o ile mogą wzrosnąć emerytury w 2026 roku. Rząd przyjął rozporządzenie
Praca, Emerytury i renty
Wcześniejsze wypłaty i podwójne świadczenia. 800 plus w sierpniu
Sądy i trybunały
Karol Nawrocki chce nowej konstytucji. „Sędziowie nie są bogami"
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama