Reklama
Rozwiń
Reklama

Jak powstrzymać epidemię ślepoty

1,5 miliona Polaków, czyli co czwarta osoba w Polsce z niepełnosprawnością, jest niewidoma bądź ma upośledzony wzrok.

Aktualizacja: 12.02.2015 22:08 Publikacja: 12.02.2015 21:30

Jak powstrzymać epidemię ślepoty

Foto: Fotorzepa/Maciej Kaczanowski

Nasz kraj znajduje się w czołówce Europy, jeśli chodzi o liczbę okulistów na milion mieszkańców. Jednak wciąż nie radzimy sobie z diagnostyką i zwalczaniem chorób oczu prowadzących do ślepoty – jaskry, zaćmy oraz zwyrodnienia plamki związanego z wiekiem (AMD).

Tymczasem, według WHO, 85 proc. zaburzeń widzenia można zapobiec poprzez wdrożenie kompleksowych działań diagnostycznych i leczniczych. O aktualnym stanie organizacji leczenia chorób?narządu wzroku rozmawiano podczas debaty, która odbyła się w siedzibie Polskiego Związku Niewidomych. W czasie dyskusji, w której wzięli udział m.in. przedstawiciele administracji publicznej, autorytety medyczne oraz eksperci ochrony zdrowia, zaprezentowano raport systemowy Fundacji na rzecz Zdrowego Starzenia się pt. „Okulistyka i choroby siatkówki w aspekcie zdrowego i aktywnego starzenia się".

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Ochrona zdrowia
Szpital w Lublińcu bankrutuje. Powiat chce go wydzierżawić
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Ochrona zdrowia
Ministerstwo Zdrowia chce ograniczyć zarobki lekarzy. Znamy propozycje resortu
Ochrona zdrowia
Młodzi lekarze bez stażu podyplomowego?
Ochrona zdrowia
Do 2030 r. w Europie będzie brakować 4,5 mln pracowników ochrony zdrowia
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Ochrona zdrowia
Jeden lekarz na 300 pacjentów w szpitalach psychiatrycznych
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama