Reklama implantów podobna jak leków. Jest projekt ustawy

Pacjent nie będzie wiedział, jaki rozrusznik serca czy zastawkę wszczepia mu lekarz. Posłowie chcą, by reklamy wyrobów medycznych były kierowane tylko do profesjonalistów.

Publikacja: 28.03.2022 07:52

Reklama implantów podobna jak leków. Jest projekt ustawy

Foto: Adobe Stock

Projekt ustawy o wyrobach medycznych nie tylko dostosowuje polskie regulacje do  rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady 2017/745, ale wprowadza wręcz rewolucję na tym rynku. Od 1 stycznia 2023 r. zmienią się zasady reklamowania wyrobów medycznych. Reklama będzie kierowana wyłącznie do profesjonalistów, czyli np. lekarzy.

Definicja wyrobu medycznego jest bardzo szeroka. Obejmuje lizaki na gardło dla dzieci, prezerwatywy czy tomografy komputerowe. Wyrobem medycznym jest tak proteza zębowa, nogi czy aortalna, jak i wózek inwalidzki.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Ochrona zdrowia
Unijny kompromis w sprawie pakietu farmaceutycznego
Ochrona zdrowia
Prof. Michał Zembala: Przeszczepiłem 300 serc
Ochrona zdrowia
Światowa federacja zabrała głos w sprawie z Oleśnicy. Broni zastrzyków w serce
Ochrona zdrowia
Prezes NFZ dla „Rz”: Będą zmiany w finansowaniu Ambulatoryjnej Opieki Specjalistycznej
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Ochrona zdrowia
Dyrektor szpitala: „Zobowiązania NFZ wobec naszego szpitala to 11 mln zł”