Reklama

Reklama implantów podobna jak leków. Jest projekt ustawy

Pacjent nie będzie wiedział, jaki rozrusznik serca czy zastawkę wszczepia mu lekarz. Posłowie chcą, by reklamy wyrobów medycznych były kierowane tylko do profesjonalistów.

Publikacja: 28.03.2022 07:52

Reklama implantów podobna jak leków. Jest projekt ustawy

Foto: Adobe Stock

Projekt ustawy o wyrobach medycznych nie tylko dostosowuje polskie regulacje do  rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady 2017/745, ale wprowadza wręcz rewolucję na tym rynku. Od 1 stycznia 2023 r. zmienią się zasady reklamowania wyrobów medycznych. Reklama będzie kierowana wyłącznie do profesjonalistów, czyli np. lekarzy.

Definicja wyrobu medycznego jest bardzo szeroka. Obejmuje lizaki na gardło dla dzieci, prezerwatywy czy tomografy komputerowe. Wyrobem medycznym jest tak proteza zębowa, nogi czy aortalna, jak i wózek inwalidzki.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Ochrona zdrowia
Likwidacja izb wytrzeźwień paraliżuje SOR-y
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Ochrona zdrowia
COVID-19. Mniej szczepionek, ale też mniej zainteresowanych
Ochrona zdrowia
Nowa minister zdrowia: Niemówienie o pieniądzach w ochronie zdrowia było błędem
Ochrona zdrowia
Niebezpieczna gra młodych z alkoholem
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Ochrona zdrowia
25 mld zł więcej na zdrowie w 2026 r. Posłowie dyskutowali o ustawie budżetowej
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama