Reklama

Szpitale ortopedyczne zagrożone po wejściu ustawy o sieci szpitali

Marszałkowie województw chcą wiedzieć, czy po wejściu ustawy o sieci szpitali placówki jednoprofilowe będą skazane na działalność komercyjną.

Publikacja: 24.11.2016 06:40

Szpitale ortopedyczne zagrożone po wejściu ustawy o sieci szpitali

Foto: Fotorzepa/Tomasz Jodłowski

Żaden z proponowanych poziomów systemu zabezpieczenia nie uwzględnia szpitali monoprofilowych, np. ortopedycznych, a to skazuje je na niepewność ich źródeł finansowania – uważają marszałkowie województw. I domagają się od resortu zdrowia doprecyzowania, jakie miejsce widzi w nowym systemie dla takich szpitali, bo według obecnych zapisów nie mają szansy na finansowanie z pieniędzy publicznych. A to skazuje je na działalność wyłącznie komercyjną lub upadłość.

– Dziś nie wiemy, które szpitale znajdą się w sieci ani jaki będzie mechanizm finansowania – mówi „Rz" Olgierd Geblewicz, szef Konwentu Marszałków. – Cieszymy się, że wiceminister Piotr Gryza doprecyzował, że NFZ lub jego odpowiednik nadal będzie płacił szpitalom za nadwykonania, wynoszące od 10 do 20 proc. przychodu szpitala.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
W sądzie i w urzędzie
Nowa usługa w aplikacji mObywatel. Pięć razy w miesiącu za darmo
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Sądy i trybunały
Tak koalicja 15 października „przejmie” Trybunał Konstytucyjny. Jest zapowiedź
Praca, Emerytury i renty
Emerytury bezdzietnych kobiet. Czy petycja ma szansę zmienić prawo?
Prawo drogowe
Prawo jazdy po 65. roku życia. Będą nowe przepisy w Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Zawody prawnicze
Zakaz używania tytułu i bez presji załatwiania zastępstwa na urlopie. Będą nowe przepisy o adwokaturze
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama