KPO szansą dla ochrony zdrowia?

Braki kadrowe, problemy z finansowaniem leczenia oraz sprzętu – to wyzwania, z jakimi boryka się system ochrony zdrowia. Środki z KPO mogą pomóc, ale bez wykwalifikowanych specjalistów inwestycje mogą nie przynieść oczekiwanych rezultatów.

Publikacja: 15.10.2024 05:42

KPO szansą dla ochrony zdrowia?

Foto: Adobe Stock

Środki z KPO mogą przynieść przełom w onkologii, ale konieczna jest precyzyjna koordynacja, inwestycje w kadry i technologie oraz długofalowe planowanie – podkreślali uczestnicy debaty „Krajowy Plan Odbudowy – zmiana paradygmatu w polskim systemie ochrony zdrowia”, która odbyła się w redakcji „Rzeczpospolitej”. Wzięli w niej udział czołowi eksperci ochrony zdrowia, specjaliści z dziedziny onkologii, radioterapii czy fizyki medycznej.

Prof. dr hab. n. med.  Krzysztof Składowski, konsultant krajowy w dziedzinie radioterapii onkologicznej podkreślił, że choć radioterapia w Polsce rozwija się systematycznie, wciąż mierzy się z poważnymi problemami kadrowymi. – Sytuacja radioterapii w Polsce nie jest zła, ale liczba pacjentów stale rośnie, przekraczając 100 tysięcy w zeszłym roku – stwierdził prof. Składowski. – Prawdziwym problemem, jaki spotykamy w wielu ośrodkach radioterapii, jest deficyt personelu.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Tylko 6 zł za pierwszy miesiąc czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Ochrona zdrowia
NIK: Nawet 452 proc. dysproporcji w dostępie do onkologów między regionami
Ochrona zdrowia
Prezes Naczelnej Izby Lekarskiej: Chcemy leczyć ludzi, nie papiery
Ochrona zdrowia
Prezes NIL: „Chcielibyśmy skończyć dyskusję o wynagrodzeniach lekarzy”
Ochrona zdrowia
„Nie wprowadzamy limitów”. NFZ tłumaczy zmiany w rozliczeniach z przychodniami
Materiał Promocyjny
Zrównoważony rozwój: biznes między regulacjami i realiami
Ochrona zdrowia
Dyrektor szpitala: „Zobowiązania NFZ wobec naszego szpitala to 11 mln zł”
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”