Gigantyczne telewizory HDTV z krystalicznie czystym obrazem, prototypy telewizji trójwymiarowej, telefony komórkowe zdolne do transmisji wielu kanałów telewizyjnych, bezprzewodowe kina domowe, notebooki i netbooki o niespotykanych dotąd możliwościach, nawigacja satelitarna, smartfony i tysiące innych ułatwiających życie urządzeń służących głównie rozrywce można tradycyjnie, jak co roku, oglądać w Berlinie.
– Wielka liczba nowych i innowacyjnych produktów i rozwiązań, które tradycyjnie mają swą premierę na naszych targach, przyczynia się do wzrostu i kreacji zupełnie nowych obszarów rynku elektroniki – powiedział dr Rainer Hecker, prezes rady nadzorczej GFU, organizacji, która co roku organizuje berlińska imprezę.
IFA, największa w Europie, chociaż organizatorzy twierdzą, że największa na świecie i jedna z najstarszych wystaw elektroniki użytkowej, od wczoraj przyciąga tysiące zwiedzających. W ubiegłych latach wystawę odwiedzało przeszło 200 tys. osób. Organizatorzy mają nadzieję, że w tym roku będzie ich dużo więcej. Dopisali wystawcy. Oprócz największych: Sony, Samsunga, Panasonica, LG, Sharpa i innych, po kilku latach przerwy do prezentujących swoje produkty na targach dołączył japoński Pioneer i niemiecki producent słuchawek najwyższej klasy Sennheiser. Kryzys zmusił firmy do oszczędności, niektóre z nich, np. Kenwood i JVC, zorganizowały wspólne stoiska. Ale stoiska nawet niewielkich producentów nie są wcale mniej okazałe niż w ubiegłych latach, kryzysu ekonomicznego na terenach targowych Messe Berlin jakoś nie widać.
[srodtytul]Magiczna trójka[/srodtytul]
Trójwymiarową rewolucję w technologii na targach berlińskich zapowiedział szef firmy Sony Sir Howart Stringer. Już za rok na rynku mają się pojawić trójwymiarowe telewizory LCD z linii Bravia, notebooki VAIO, także z trójwymiarowym monitorem, oraz odtwarzacze Blu-Ray. Trzeci wymiar osiągnie też konsola do gier Playstation 3.