Gigantyczne sterowce mogą zapoczątkować nową epokę w transporcie lotniczym, pasażerskim i towarowym. Wizję takiego sterowca - Aircruise - zaprezentowała londyńska firma Seymourpowell zajmująca się innowacyjnymi projektami. Wypełniałby go wodór, byłby w stanie unosić 396 ton. W wersji pasażerskiej oferowałby apartamenty, bary a nawet szklane podłogi zapewniające oszałamiający widok.

Aircruise byłby przeciwieństwem szybkiego, zatłoczonego pasażerskiego samolotu odrzutowego. Bez pośpiechu, z maksymalną prędkością 90 kilometrów na godzinę, na maksymalnej wysokości 3600 metrów przewoziłby do 100 osób. W interesujących miejscach pilot obniżałby lot, nawet do 200 metrów. Dlatego Rejs z Londynu do Nowego Jorku, w wersji samolotowej trwający 7 godzin, sterowcowi zajmowałby 37 godzin. Rejs z Los Angeles do Szanghaju trwałby cztery dni. Całkowita wysokość sterowca, od instalacji do dokowania do anteny na czubku - 265 m. Objętość 330 tys. metrów sześciennych. Waga - 270 ton, tyle ile największy na świecie samolot pasażerski Airbus A380. 20-tonowy balast to woda. Do dyspozycji 100 pasażerów byłaby 20-osobowa załoga.

Aircruise łączy cechy statku wycieczkowego i szybującego hotelu. - Nie zgadzamy się z opinią, wedle której przyszłość luksusowych podróży musi być oparta na ograniczonych przestrzennie, paliwochłonnych i stresujących podróżach samolotowych. W świecie, w którym szybkość jest uniwersalną obsesją, pomysł odbycia podróży w komfortowych warunkach, bez szalonego pośpiechu, jest godny uwagi. Dlatego zaprojektowaliśmy Aircruise - wyjaśnia Nick Talbot, dyrektor do spraw projektowych w Seymourpowell.

Koncepcja sterowca przygotowana przez Seymourpowell zwróciła uwagą południowokoreańskiego giganta, firmy Samsung Construction and Trading, tej samej, która była głównym wykonawcą najwyższego budynku na .wiecie, Burj Khalifa w Dubaju (828 m). Zleciła ona londyńskiej firmie wykonanie dokładnej animacji komputerowej luksusowego sterowca. Według zapowiedzi, powinien zostać zbudowany w 2015 roku.

Sterowce przeżywały rozkwit w latach 30. XX wieku. Teraz, dzięki nowym technologiom, otrzymają drugą szansę. Wodór, najlżejszy z gazów, byłby użyty jako gaz wznoszący. Jest w stanie podnieść około 1,2 kg na metr sześcienny. Baterie PEM (Polimerowa Elektroloityczna Membrana) oraz paliwo wodorowe zapewnią energię elektryczną na pokładzie.