Dotykowy zegarek Microsoftu

Komputerowy gigant pracuje nad własnym miniaturowym urządzeniem, które ma konkurować z gadżetami Apple’a, Samsunga i LG

Publikacja: 17.04.2013 17:52

Dotykowy zegarek Microsoftu

Foto: Bloomberg

Microsoft jeszcze na początku tego roku zamówił o dostawców podzespołów elementy do zegarka typu smartwatch — informuje „Wall Street Journal”. Tajemnicze urządzenie ma mieć dotykowy ekran o przekątnej 1,5 cala. Nie jest jasne, czy firma z Redmond planuje wprowadzenie podobnego zegarka do sprzedaży, czy też tylko przygotowuje prototyp.

Tego rodzaju gadżety to obecnie „najgorętszy” temat dla firm produkujących elektronikę. Urządzenia tego typu zapowiedziały m.in. Apple, Samsung i LG. Na rynku dostępne są m.in. zegarki tego typu sygnowane przez Sony, a od niedawna również Pebble.

Również skonstruowanie przez Google okularów z wbudowanym wyświetlaczem, łączących się z Internetem i nie wymagających do obsługi klawiatury sygnalizuje odchodzenie rynku od klasycznych komputerów. Według analityków Gartnera rynek elektronicznych gadżetów, które można na siebie założyć (okularów, zegarków, bransoletek, koszulek, pierścionków itp.) będzie wart 10 mld dolarów już w 2016 roku.

Trend ten potwierdzają również dane IDC. Rynek pecetów skurczył się w pierwszym kwartale tego roku o całe 13,9 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem 2012 r. To największy spadek w historii. Obecność na rynku nowego systemu Microsoftu — Windows 8, nie odwróciła tego trendu, lecz jeszcze go przyspieszyła.

Dlatego reakcja Microsoftu i wprowadzanie alternatywnych dla komputerów urządzeń nie powinna dziwić. Wcześniej ta sama gazeta poinformowała, że gigant z Redmond zamierza wprowadzić jeszcze w tym roku odmianę tabletów Surface z mniejszym, 7-calowym ekranem.

Microsoft nie ma dobrych doświadczeń z inteligentnym zegarkami. W 2004 roku, jako jedna z pierwszych firm na rynku, próbował zainteresować klientów zakładanym na nadgarstek urządzeniem, które mogło wyświetlać najświeższe informacje, wyniki sportowe, notowania giełdowe, czy wiadomości. Do działania wymagało specjalnych nadajników radiowych. I opłacania abonamentu. Takie urządzenia oferowały m.in. firmy Fossil, Suunto, Tissot i Swatch. Smartwatch Microsoftu zrobił klapę, a jego sprzedaż oficjalnie zakończono w 2008 roku. Program SPOT (Smart Personal Object Technology), którego częścią był inteligentny zegarek, zamknięto dopiero w ubiegłym roku.

Nowe technologie
Podcast „Rzecz w tym”: Czy jesteśmy skazani na bipolarny świat technologiczny?
Materiał Promocyjny
BIO_REACTION 2025
Nowe technologie
Chińska rewolucja w sztucznej inteligencji. Czy Ameryka traci przewagę?
Materiał Promocyjny
Kod Innowacji - ruszył konkurs dla firm stawiających na nowe technologie w komunikacji z konsumentami
Nowe technologie
Niewykrywalny bombowiec strategiczny Sił Powietrznych USA odbył pierwszy lot
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Nowe technologie
Co mówią kury? Naukowcy opracowali tłumacza, użyli sztucznej inteligencji
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont