Produkować je będzie amerykańska firma Local Motors. Zasłynęła w ubiegłym roku, kiedy we współpracy z Cincinnati Incorporated i Oak Ridge National Laboratory wyprodukowała Strati, pierwszy studyjny pojazd wykonany metodą druku 3D. Auto powstało w ramach konkursu „3D Printed Car Design Challenge". Wygrał go włoski konstruktor Michele Anoé. Na jesieni ubiegłego roku firma z Phoenix w stanie Arizona zaprezentowała prototyp tego samochodu.

Po kilku miesiącach Local Motors ogłosił kolejny konkurs na konstrukcję drukowanego, gotowego do produkcji seryjnej auta. Wygrał go Kevin Lo projektem samochodu „Reload Redacted – Swim Sport". Lo pracuje dla firmy HP, projektem zajmował się po pracy i w weekendy.

– Idea, jaka mi przyświecała przy konstruowaniu tego auta, była następująca: zbudować z włókien węglowych korpus, który mieści silnik, baterie, zawieszenie z kołami, który może być zabudowany dowolnym nadwoziem – powiedział Lo. – Taka konstrukcja ma także tę zaletę, że w razie uszkodzenia nadwozia podczas stłuczki łatwo można wymienić jej elementy.

Projekt Lo będzie bazowym modelem, który zadebiutuje na amerykańskim rynku w przyszłym roku. Samochód z napędem elektrycznym będzie oferował miejsce dla czterech osób.

Nowe wizualizacje wskazują, że auta wyglądać będą trochę bardziej poważnie niż strati.

Firma Local Motors zdecydowała się na inwestycję w produkcję drukowanych aut, ponieważ uważa, że produkując samochody na dużych drukarkach 3D, można zaoszczędzić czas i pieniądze. Wzory samochodów mogą być dostosowywane do preferencji konsumenta, bez konieczności przezbrojenia maszyn do produkcji.

Model o ograniczonej prędkości ma się pojawić na rynku w pierwszym kwartale przyszłego roku. Później jeszcze w 2016 lub na początku 2017 roku w ofercie firmy ma być dostępne auto zdolne do jazdy po autostradach. Firma testuje różne rodzaje akumulatorów do zasilania: m.in. litowo-jonowe i litowo-siarkowe.