Aktualizacja: 28.03.2017 23:33 Publikacja: 28.03.2017 18:31
Jako pierwszy powstanie mały naddźwiękowiec. Jeśli wszystko zadziała, przygotowana zostanie wersja dla 45 pasażerów.
Foto: materiały prasowe
Ostatnie komercyjne loty brytyjskie i francuskie concorde'y wykonały w 2003 roku. Teraz jest nadzieja, że pojawi się ich prawdziwy następca. Boom Technologies z Denver uzyskała fundusze na budowę prototypowego egzemplarza. Chęć zakupu naddźwiękowych maszyn pasażerskich zgłosił już Richard Branson i jego linie Virgin. Jeżeli wszystko pójdzie dobrze, samolot odbędzie pierwszy komercyjny lot 20 lat po wycofaniu z służby concorde'ów.
Boom dysponuje ok. 41 mln dol. na przeprowadzenie testów w tunelu aerodynamicznym oraz konstrukcję tzw. demonstratora – czyli załogowej maszyny latającej, ale w mniejszej skali. XB-1 Supersonic Demonstrator będzie trzy razy mniejszy niż planowany pasażerski samolot – zmieści tylko fotele dla dwóch pilotów. Zostanie wykorzystany do sprawdzenia poprawności konstrukcji. Być może pobije też rekord prędkości dla maszyny cywilnej. Według informacji szefa firmy Blake'a Scholla Boom ma też kontrakt na 2 mld dol. od jednej z brytyjskich linii lotniczych. Wcześniej gotowość pomocy w budowie i serwisowaniu samolotów zgłosił Richard Branson.
W najnowszym odcinku podcastu „Rzecz w tym” Bogusław Chrabota rozmawia z prof. Pawłem Poszytkiem, ekspertem zajm...
DeepSeek, Alibaba i inni. Jak chińska rewolucja w AI wpłynie na przyszłość technologii, biznesu i globalnej rywa...
Rozpoczęła się 6. edycja konkursu Kod Innowacji, skierowanego do firm i start-upów. W tym roku nagrodzone zostan...
B-21 "Raider" Sił Powietrznych USA odbył w piątek swój pierwszy lot, przybliżając moment wprowadzenia do floty...
Naukowcy z japońskiego uniwersytetu wykorzystali sztuczną inteligencję do stworzenia systemu, który - jak twierd...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas