Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 16.03.2018 21:57 Publikacja: 16.03.2018 21:53
Foto: Shutterstock
Działalność połowowa obejmuje obecnie co najmniej 55 % powierzchni światowych oceanów, to czterokrotnie więcej niż obszar lądowy wykorzystywany rolniczo, i może być monitorowana, w czasie niemal rzeczywistym, do poziomu poszczególnych statków. W wyniku tej działalności w 2016 r., 70 000 statków światowej floty rybackiej pokonało 460 milionów kilometrów, co oznacza 600-krotną podróż księżycem i powrotem.
Wykorzystując analizy satelitarne, machine learning (samouczenie się maszyn) i wspólną technologię śledzenia statków, naukowcy z UC Santa Barbara połączyli siły z kolegami z Global Fishing Watch, projektu Pristine Sea National Geographic Society, Dalhousie University, SkyTruth, Google i Uniwersytetu Stanforda, aby oszacować zasięg globalnego rybołówstwa - do pojedynczych ruchów statków i godzinowej aktywności. Ich odkrycia pojawiają się w czasopiśmie Science.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
W najnowszym odcinku podcastu „Rzecz w tym” Bogusław Chrabota rozmawia z prof. Pawłem Poszytkiem, ekspertem zajm...
DeepSeek, Alibaba i inni. Jak chińska rewolucja w AI wpłynie na przyszłość technologii, biznesu i globalnej rywa...
Rozpoczęła się 6. edycja konkursu Kod Innowacji, skierowanego do firm i start-upów. W tym roku nagrodzone zostan...
B-21 "Raider" Sił Powietrznych USA odbył w piątek swój pierwszy lot, przybliżając moment wprowadzenia do floty...
Naukowcy z japońskiego uniwersytetu wykorzystali sztuczną inteligencję do stworzenia systemu, który - jak twierd...
Wspiera edukację, lokalne społeczności oraz pracowników w ich trudnych życiowych momentach. Od 35 lat duński holding VKR – właściciel marek VELUX oraz spółek siostrzanych konsekwentnie pokazuje, że kapitał społeczny jest tak samo ważny jak kapitał finansowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas