Pierwsze samochody hybrydowe wprowadzają w 2008 roku do sprzedaży General Motors i Chrysler. W obu przypadkach będą to duże modele – pickup Chevrolet Silverado i SUV – Dodge Durango oraz Chrysler Aspen. Samochody wykorzystują ten sam mechanizm napędu hybrydowego, który wspólnie zaprojektowali inżynierowie DaimleraChryslera, General Motors i BMW.
BMW i Mercedes-Benz zamontują go w swoich SUV w przyszłym roku. Amerykanie przewidują, że duże hybrydowe modele będą oszczędniejsze nawet o 40 procent od modeli wyposażonych tylko w silnik spalinowy. Mniejsze hybrydowe SUV producentów niemieckich mają spalać mniej o 25 procent.
Koncerny spieszą się z wprowadzeniem oszczędnych napędów, bo rosnące ceny paliwa zniechęcają klientów do zakupu dużych aut. W 2007 roku hybrydowa toyota prius była popularniejsza od forda explorera – przeboju sprzed kilku lat. W USA klienci kupili 180 tysięcy priusów i niecałe 150 tys. explorerów.
Toyota zapowiada na kolejny rok nowy hybrydowy model Lexusa i hybrydowe Toyoty. Za dwa, trzy lata chce produkować rocznie ponad milion aut z takim napędem. Prius nowej generacji będzie oferowany z nadwoziem czterodrzwiowym i kombi. Niewykluczone, że Prius będzie nową marką koncernu oferującą ekologiczne modele.
Razem z właśnie wprowadzoną technologią pojawiają się na rynku nowi gracze. Niewielka firma AFS Trinity Power Corporation opracowała typ hybrydy, w którym delikatne akumulatory wspomagane są przez kondensatory. Dzięki temu mogą być mniejsze i znacznie wzrasta długość ich pracy, bo w czasie przyspieszania nie są gwałtownie rozładowywane. Technologia opracowana przez 25-osobową firmę została kupiona przez kilka dużych samochodowych koncernów, które nie chcą się jeszcze ujawnić.