Reklama

Akumulator w karoserii

Najnowsze badania pokazują, że włókno węglowe może przechowywać energię elektryczną w nadwoziu pojazdu.

Aktualizacja: 29.11.2018 11:59 Publikacja: 29.11.2018 11:55

Akumulator w karoserii

Foto: shutterstock

Badanie przeprowadzone przez Chalmers University of Technology w Szwecji wykazało, że włókna węglowe mogą pracować jako elektrody akumulatorowe, bezpośrednio magazynując energię w nadwoziu pojazdu. Otwiera to nowe możliwości dla baterii strukturalnych, w których włókno węglowe staje się częścią systemu elektrycznego, a jednocześnie elementem konstrukcyjnym. Zastosowanie tego typu wielofunkcyjnego materiału może przyczynić się do znacznej redukcji wagi w samolotach, samochodach i innych pojazdach przyszłości, co stanowi kluczowe wyzwanie dla zasilania prądem elektrycznym. Zmniejszenie masy jest bardzo ważne, ponieważ zwiększa zasięg pojazdu po jednym naładowaniu akumulatora. „Możliwe będzie również wykorzystanie włókna węglowego do innych celów, takich jak zbieranie energii kinetycznej, do czujników lub do przewodników, zarówno energii elektrycznej, jak i danych. Gdyby wszystkie te funkcje były częścią samochodu lub nadwozia samolotu, mogłoby to zmniejszyć masę nawet o 50 procent”. – mówi profesor Leif Asp z Chalmers.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Nowe technologie
Podcast „Rzecz w tym”: Czy jesteśmy skazani na bipolarny świat technologiczny?
Nowe technologie
Chińska rewolucja w sztucznej inteligencji. Czy Ameryka traci przewagę?
Materiał Promocyjny
Kod Innowacji - ruszył konkurs dla firm stawiających na nowe technologie w komunikacji z konsumentami
Nowe technologie
Niewykrywalny bombowiec strategiczny Sił Powietrznych USA odbył pierwszy lot
Nowe technologie
Co mówią kury? Naukowcy opracowali tłumacza, użyli sztucznej inteligencji
Reklama
Reklama