Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 29.11.2018 11:59 Publikacja: 29.11.2018 11:55
Foto: shutterstock
Badanie przeprowadzone przez Chalmers University of Technology w Szwecji wykazało, że włókna węglowe mogą pracować jako elektrody akumulatorowe, bezpośrednio magazynując energię w nadwoziu pojazdu. Otwiera to nowe możliwości dla baterii strukturalnych, w których włókno węglowe staje się częścią systemu elektrycznego, a jednocześnie elementem konstrukcyjnym. Zastosowanie tego typu wielofunkcyjnego materiału może przyczynić się do znacznej redukcji wagi w samolotach, samochodach i innych pojazdach przyszłości, co stanowi kluczowe wyzwanie dla zasilania prądem elektrycznym. Zmniejszenie masy jest bardzo ważne, ponieważ zwiększa zasięg pojazdu po jednym naładowaniu akumulatora. „Możliwe będzie również wykorzystanie włókna węglowego do innych celów, takich jak zbieranie energii kinetycznej, do czujników lub do przewodników, zarówno energii elektrycznej, jak i danych. Gdyby wszystkie te funkcje były częścią samochodu lub nadwozia samolotu, mogłoby to zmniejszyć masę nawet o 50 procent”. – mówi profesor Leif Asp z Chalmers.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
W najnowszym odcinku podcastu „Rzecz w tym” Bogusław Chrabota rozmawia z prof. Pawłem Poszytkiem, ekspertem zajm...
DeepSeek, Alibaba i inni. Jak chińska rewolucja w AI wpłynie na przyszłość technologii, biznesu i globalnej rywa...
Rozpoczęła się 6. edycja konkursu Kod Innowacji, skierowanego do firm i start-upów. W tym roku nagrodzone zostan...
B-21 "Raider" Sił Powietrznych USA odbył w piątek swój pierwszy lot, przybliżając moment wprowadzenia do floty...
Naukowcy z japońskiego uniwersytetu wykorzystali sztuczną inteligencję do stworzenia systemu, który - jak twierd...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas