Co najczęściej stanowi punkt zapalny w relacjach kupujący mieszkanie deweloper?
Joanna Kalecińska:
Najczęściej dochodzi do sporu między klientem a deweloperem, gdy firma opóźnia się z ukończeniem budowy. Kolejny punkt zapalny to brak wpłat za mieszkanie lub opóźnienia klientów w regulowaniu tych należności. Do sporów dochodzi też, gdy mieszkania lub budynki mają wady wykonawcze oraz w przypadkach zarządzania blokiem do momentu sprzedaży przez dewelopera zdecydowanej większości mieszkań.
Czy jeśli deweloper opóźnia się z oddaniem budynku do użytku o kwartał - w stosunku do zapisów w umowie z klientem - niedoszły nabywca mieszkania ma prawo wycofać się z umowy i żądać odszkodowania?
Zazwyczaj umowy z klientami o wybudowanie i sprzedaż mieszkań przewidują prawo odstąpienia od umowy przez klienta w przypadku, gdy dojdzie do opóźnienia w wydaniu mieszkania przez okres dłuższy niż trzy miesiące.