Atal sprzedał w tym roku już 1072 mieszkania, odnotowując rok do roku ponad 80-procentowy wzrost. W październiku spółka sfinalizowała 144 umowy w całym kraju, czyli dwukrotnie więcej niż w analogicznym okresie 2012 roku. Poza tym w minionym miesiącu zostały zarezerwowane 142 mieszkania w inwestycjach firmy.
100-procentowy skok w październiku
Największym zainteresowaniem cieszyły się w Atalu krakowskie inwestycje spółki: Nadwiślańska 11 Apartamenty, Bronowice Residence III, City Towers Czyżyny, Lindego Park oraz Nowy Żabiniec. W stolicy małopolski podpisano 88 umów.
Wysoki poziom sprzedaży firma zanotowała także we Wrocławiu, gdzie w październiku sfinalizowała 35 transakcji. Nowi lokatorzy wprowadzą się na Osiedle Mieszczańskie, Agrestową Aleję oraz Zielone Wojszyce. Nabywców przyciąga także inwestycja Dyrekcyjna 33, która powstaje w centrum miasta. Dużą popularnością cieszy się warszawski projekt Atal Marina, w którym sprzedanych zostało już blisko 90-procent mieszkań oraz Atal Francuska Park w Katowicach, gdzie w ostatnim miesiącu firma podpisała 10 umów.
- Wieloletnia obserwacja i działalność na największych rynkach w Polsce pozwalają nam dostosowywać projekty do potrzeb nabywców w danym mieście. Dzięki temu możemy prężenie się rozwijać i wyznaczać trendy na konkurencyjnym rynku. Przekłada się to na imponujące wyniki. Rekordowy okazał się październik, w którym osiągnęliśmy aż 100-procentowy wzrost sprzedaży - mówi Zbigniew Juroszek, prezes Atal SA.
Jego zdaniem w latach 2011-2012 najbardziej popularnymi mieszkaniami poszukiwanymi przez klientów były dwupokojowe o powierzchni około 40 mkw. oraz kawalerki. Ale widać też rosnące zainteresowanie większymi lokalami. Obok dwupokojowych, 40-metrowych, najczęściej wybierane są trzypokojowe o metrażu około 60 mkw. Liczna grupa klientów szuka również dużych lokali, o powierzchni sięgającej 100 mkw.