Reklama

Boom na działki. Ziemia jest coraz cenniejsza

Ceny działek budowlanych w dobrych lokalizacjach mocno wzrosły. Klienci poszukują najczęściej stosunkowo niedużych parceli pod klasyczne domy. Obniżka stóp procentowych podbije popyt na nieruchomości.

Publikacja: 09.05.2025 04:17

Klienci ruszyli na poszukiwania ziemi. Najwyższe ceny ofertowe osiągają działki w centrum i w presti

Klienci ruszyli na poszukiwania ziemi. Najwyższe ceny ofertowe osiągają działki w centrum i w prestiżowych willowych dzielnicach dużych miast

Foto: Adobe Stock

W kwietniu poszukujący działek w portalu Nieruchomosci-online.pl mogli wybierać spośród 62,6 tys. ogłoszeń, z czego ponad 40 tys. to grunty budowlane. Od stycznia liczba ofert parceli wzrosła o 4 proc. W porównaniu z kwietniem ub.r. można zaś mówić o stabilizacji podaży.

– Rynek działek budowlanych złapał wiosenny oddech – ocenia Rafał Bieńkowski, ekspert portalu Nieruchomosci-online.pl. – Pokazuje to wynik naszego nastrojometru rynku nieruchomości po I kwartale, który dla gruntów wyniósł 57,6 pkt, czyli aż o 9 pkt więcej niż po IV kwartale ubiegłego roku – wskazuje. Takie wiosenne przyspieszenie na rynku działek, jak wyjaśnia Bieńkowski, jest raczej typowe, jeśli nie zakłócą go jakieś niespodziewane wydarzenia.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Nieruchomości
Nowe mieszkania. Koniec dwucyfrowych wzrostów cen
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Nieruchomości
Podaż biur w Warszawie zmalała. Luka się pogłębia
Nieruchomości
W nieruchomościach powiało nowoczesnością. Jest i AI
Nieruchomości
Wystarczą proste rozwiązania, by uregulować najem krótkoterminowy mieszkań
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Nieruchomości
Więcej certyfikacji w mieszkaniówce
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama