Czy można odnieść sukces w „mieszkaniówce”?
PROFIT Development to jedna z najprężniej działających firm w branży deweloperskiej. Według rankingu firmy doradczej PwC i firmy badawczej Dun&Bradstreet, obecnie zajmuje ona 26. miejsce wśród 100 największych – mierząc przychodami – deweloperów w Polsce.
Punktem startowym funkcjonowania firmy był rok 2003 r. Skupiła się ona wówczas na inwestycjach we Wrocławiu. Trzy lata później rozszerzyła działalność na Łódź. Z kolei w roku 2014 powstał oddział w Warszawie. Odbiorcami oferty firmy są osoby poszukujące mieszkania dla siebie oraz ci, którzy chcą zainwestować nadwyżki finansowe.
PROFIT Development stara się indywidualnie podchodzić do każdej nowej inwestycji, by po pierwsze maksymalnie wykorzystywać atuty danej lokalizacji, a po drugie zapewniać w pełni komfortowe lokale.
fot. WIADUKTOWA - PROFIT Development
Działania marki są kompleksowe: od zakupu odpowiedniej działki, przez projektowanie funkcjonalnych przestrzeni i zachowanie wysokich standardów jakości budynków, po profesjonalną obsługę kontrahentów. Gdy zachodzi taka potrzeba, wspiera też klientów w zakresie pozyskiwania atrakcyjnego finansowania na zakup mieszkania.
Głównymi wartościami, jakimi kieruje się PROFIT Development, są: bezpieczeństwo, komfort i nowoczesność. Wszystko to stanowiło klucz dla przygotowania nowej identyfikacji wizualnej marki.
Odświeżony wizerunek
Zbudowanie świeżej, atrakcyjnej i oddającej istotę misji firmy przypadł właśnie na 20-lecie działalności.
- Nasza marka w ciągu ostatnich lat rozwinęła się na tyle intensywnie, że postanowiliśmy dać temu wyraz również w komunikacji wizualnej. Mamy śmiałe plany na przyszłość, ale opieramy się na solidnym fundamencie, który zbudowaliśmy przez lata – stąd brak rewolucji w znaku i kolorystyce, a jedynie dostosowanie ich do aktualnego charakteru i kierunku, w którym zmierzamy – podsumowuje Laura Bandyk z działu marketingu PROFIT Development.
W ten sposób marka z przytupem weszła w trzecią dekadę działalności i odświeżeniem wizerunku dała jasny sygnał – rozwija się, podąża w rytm nowoczesnych trendów i pozostaje otwarta na zmieniające się potrzeby odbiorców.
fot. LAURA BANDYK - PROFIT Development
Wnętrze firmy kształtuje jej wizerunek
Wybór odpowiedniego miejsca to przede wszystkim pokazanie wartości firmy i jej podejścia do relacji. PROFIT Development po wielu latach obecności w Sky Tower, zdecydowali się na nowe biuro, w którym są od początku maja. Ta decyzja to przede wszystkim ukłon w stronę klientów – aby jeszcze lepiej czuli się w przestrzeni biurowej firmy – a także, z tych samych powodów, wynik troski o pracowników.
„Zmiana lokalizacji to przede wszystkim kolejny krok w stronę zapewnienia jeszcze większego komfortu naszym klientom i pracownikom. Zależy nam, by jedni i drudzy czuli się u nas dobrze. Skupiliśmy się także na tym, by nowe przestrzenie zachęcały pracowników do pracy stacjonarnej i były dla nich przyjaznym, funkcjonalnym miejscem. Atrakcyjna lokalizacja nad wodą jest kolejnym atutem. Pozwala łączyć uroki atrakcji i życia w mieście, z bliskością natury. Decyzja o lokalizacji była poprzedzona szczegółową analizą i rozważaniem różnych możliwości, niemniej Dubois 41 okazała się najlepszym wyborem” – podkreśla Tomasz Stoga prezes PROFIT Development.
Zmiana lokalizacji biura otwiera nowe możliwości i stwarza okazję do przemyśleń dotyczących tego, w jaki sposób otoczenie, architektura i wnętrze siedziby firmy wpływają na postrzeganie marki.
„Jesteśmy przekonani, że w przypadku firmy z branży deweloperskiej biuro jest szczególnym „dowodem rzeczowym”, świadczącym o standardach jakościowych firmy, o jej profesjonalizmie i wiarygodności.” – dodaje.
fot. TOMASZ STOGA - PROFIT Development
Plany na kolejne lata – grunty i dywersyfikacja portfela ofert
Mimo, że gruntów pod inwestycje mieszkaniowe ubywa, deweloperzy mają sposoby na ich skuteczne pozyskiwanie. Jedną z nich jest przetarg. Zakup gruntów na przetargach organizowanych przez gminy lub inne instytucje publiczne to bezpieczna metoda, ponieważ transakcje są przejrzyste i regulowane prawnie. Kolejną możliwością jest korzystanie z usług pośredników, którzy mają dostęp do szerokiej bazy danych nieruchomości i mogą pomóc w znalezieniu odpowiednich działek. Zdarza się także, że deweloperzy kontaktują się z właścicielami gruntów bezpośrednio i negocjują z nimi warunki zakupu, uzyskując korzystniejsze warunki finansowe.
Obecnie PROFIT Development koncentruje się na dalszym rozwoju i pozyskiwaniu nowych gruntów w Warszawie, w Łodzi i we Wrocławiu. W swoich planach nie wykluczają też otwarcie kolejnych oddziałów w innych miastach.
fot. WROCŁAWSKIE BIURO PROFIT Development
„Są firmy, które nie mając banku ziemi, decydują się kupić daną nieruchomość. Inne kupują wielkie areały nieuzdatnionego gruntu i czekają na uzdatnienie. Jeszcze inne, jak PROFIT Development, gdy dostają pozwolenie na budowę, mają już przygotowany cały plan sprzedaży i załatwiony kredyt. Wynika to z faktu, że przepływ pieniądza ma w tym przypadku większe znaczenie niż oczekiwanie, iż dany grunt urośnie z czasem na wartości. W planach na kolejne lata mamy przemyślane inwestowanie w nowe grunty. Chcemy wychodzić z nasza ofertą do szerokiego grona odbiorców. W naszym portfolio znajdzie się oferta standardowa i premium, jak w przypadku warszawskiej Konopackiej. Dywersyfikacja portfela a inwestycji pozwoli nam szybciej reagować na trendy rynkowe.” – konkluduje Tomasz Stoga.
Jak deklaruje deweloper, marka jest również otwarta na inne lokalizacje w kolejnych miastach. Jak będą wyglądać ceny oferowanych inwestycji? Można się spodziewać, że wysokiej jakości mieszkania w konkurencyjnych cenach to tylko kwestia czasu. Firma stawia sobie również za cel wprowadzenie jeszcze więcej ekologicznych rozwiązań, które będą sprzyjać zarówno środowisku, jak i codziennemu funkcjonowaniu mieszkańców.
Materiał Promocyjny