Ponad 50 mln zł wyniosła wartość zakupu nieruchomości u będącego w trakcie kampanii crowdinvestingowej pośrednika. Vela Poland jest właścicielem platformy Tripinvest z ofertami zagranicznych nieruchomości, przede wszystkim na wybrzeżu Hiszpanii, Chorwacji i Francji. To najlepszy wynik w historii spółki.

– Nasi klienci kupili kilkadziesiąt nieruchomości. Nabywane są apartamenty i domy, w bardzo zbliżonych proporcjach, obecnie zbliżamy się do pułapu 50–50. Zakres cen kształtuje się między 80 tys. a 600 tys. euro, choć mamy oferty – i pojawiają się pytania – z cenami znacznie wyższymi, od 1,5 mln do nawet 23 mln euro – mówi prezes Michał Ćwierzyk.

– Z naszej perspektywy ważniejszą informacją niż sprzedaż jest to, ile podpisano umów przedwstępnych i jakie jest bieżące zainteresowanie osób, którym prezentowane są mieszkania i domy. Potrzeby zakupowe to ponad 570 mln zł. Szacujemy to na podstawie klientów, z którymi już nawiązaliśmy relacje, będących na różnym etapie finalizacji zakupu. To klienci, którzy podpisali umowy rezerwacyjne i dopełniają formalności, a także tacy, którzy formalności mają już za sobą i czekają na zakończenie budowy i ostateczne rozliczenie z deweloperem. Ponadto kolejne grupy to osoby, które mają sprecyzowane potrzeby i zaplanowały już wizyty w Hiszpanii, jak również klienci na etapie ofertowania i profilowania oraz osoby po pierwszym kontakcie oczekujący na propozycje ofert – mówi prezes Ćwierzyk.

Spółka Vela Poland prowadzi kampanię crowdinvestingową, z emisji akcji serii E chce pozyskać 0,96 mln zł, głównie na rozszerzenie oferty o nieruchomości w Belgii i Holandii. Firma zaznacza, że prowadzi rozmowy z ponad 700 klientami w Polsce i współpracuje z 25 partnerami z rynku nieruchomości. W ciągu dwóch lat Vela Poland chciałby się pojawić na NewConnect.