Reklama

Rzetelni producenci przegrywają

Ponad 60 proc. badanych pap, wyrobów murarskich, cementu, wapna oraz okien i drzwi nie spełniło deklarowanych przez producentów parametrów technicznych, czyli nie miało takich właściwości użytkowych jak obiecywali.

Aktualizacja: 01.06.2016 18:07 Publikacja: 01.06.2016 17:51

Aż 61 proc. próbek materiałów nie spełniło deklarowanych przez producentów parametrów technicznych

Aż 61 proc. próbek materiałów nie spełniło deklarowanych przez producentów parametrów technicznych

Foto: 123RF

- Mimo wieloletnich prac nad przepisami dotyczącymi budynków energooszczędnych i starań zmierzających do obniżenia zużycia energii, na rynku nadal występuje wiele nieprawidłowości dotyczących stosowanych materiałów i wykonawstwa ociepleń. W procederze tym nieuczciwi producenci i wykonawcy często wykorzystują brak znajomości tematyki przez klientów - uważa Ryszard Kowalski, prezes Związku Pracodawców Producentów Materiałów dla Budownictwa.

Dodaje, że wszystkie dotychczasowe badania wyrobów niezbędnych do wykonania ocieplenia, zarówno te realizowane na zlecenie organów nadzoru budowlanego, jak i te przeprowadzone przez Związek, nadal pokazują w badanej grupie większy udział materiałów budowlanych nie spełniających deklarowanych przez producentów parametrów. - Niestety skuteczność usuwania z rynku nierzetelnych producentów i ich wyrobów jest zdecydowanie za niska - uważa prezes Kowalski.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Nieruchomości
Rynek elastycznych biur przyspiesza. Ile kosztują flexy?
Nieruchomości
Lipiec potwierdza odbicie popytu na kredyty mieszkaniowe. Nowe dylematy
Nieruchomości
Koniec wojny o garaże. Normatyw parkingowy znika ze specustawy
Nieruchomości
Rusza rewitalizacja kopalni „Wieczorek”. Powstanie Dzielnica Nowych Technologii
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama