Reklama

Marvipol sprzedał pakiet mieszkań za 0,4 mld zł

Potentat z rynku najmu instytucjonalnego kupił prawie 700 lokali w Warszawie.

Publikacja: 27.01.2021 14:32

Marvipol

Marvipol

Foto: materiały prasowe

Transakcja pakietowego zakupu mieszkań przez Heimstaden Bostad od Marvipolu wprowadziła sporo zamieszania. Polska wersja komunikatu prasowego europejskiego potentata rynku PRS (najem instytucjonalny lokali), opublikowana przed raportem bieżącym Marvipolu i powielona przez serwisy, mówiła o transakcji o wartości 381 mln euro (1,7 mld zł). W efekcie kurs Marvipolu rósł o maksymalnie 8,7 proc., do 6,48 zł.

Faktycznie chodzi o 381 mln zł.

Heimstaden Bostad kupił trzy projekty deweloperskie: budynek D Unique Tower, Moko Botanika na Służewcu (oba w budowie) oraz planowane Studio Okęcie na Włochach. To w sumie 647 mieszkań, dodatkowo inwestor ma opcję nabycia jeszcze 60 lokali na Służewcu. Pierwsze mieszkania w standardzie pod klucz powinny zostać oddane jesienią, kolejne w 2022 r.

Heimstaden Bostad wszedł do Polski w grudniu ub.r, kupując od Eiffage Immobilier Polska dwa projekty deweloperskie w Warszawie liczące 640 mieszkań za 65 mln euro.

– Polska jawi nam się jako bardzo atrakcyjny rynek. Obecnie mamy tu prawie 1,35 tys. mieszkań w budowie przeznaczonych na wynajem i rozglądamy się za kolejnymi okazjami. W naszym podejściu ważne jest, aby mieć kontrolę nad projektem i wyposażeniem lokali oraz powierzchni wspólnych, dlatego też wolimy inwestować w całe budynki przeznaczone na wynajem – skomentował Stanislav Kubacek, który kieruje w Heimstaden zespołem odpowiedzialnym za przejęcia w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i w Niemczech. - Cieszymy się, że udało nam się znaleźć wspaniałego eksperta z sektora deweloperskiego i zaufanego partnera, jakim jest spółka Marvipol. Jesteśmy przekonani, że będziemy mogli dalej rozwijać naszą współpracę na rynku polskim – dodał.

Reklama
Reklama

Heimstaden Bostad planuje powołać polski zespół, który będzie zarządzał portfelem nieruchomości mieszkaniowych, pracuje nad kolejnymi projektami w innych większych miastach w Polsce. Firma zarządza 100 tys. lokali w Norwegii, Szwecji, Danii, Holandii, Niemczech, Polsce i Czechach.

– Polski rynek dojrzewa i ewoluuje w kierunku zachodnioeuropejskich modeli rynku nieruchomości, gdzie deweloperzy równolegle realizują projekty dla klientów indywidualnych oraz build-to-rent dla inwestorów instytucjonalnych – skomentował Grzegorz Kawecki, wiceprezes Marvipolu. – Nasza strategia zakłada, że biznesem podstawowym jest i w przyszłości niezmiennie będzie realizacja projektów dla klientów indywidualnych, równocześnie od dłuższego czasu z uwagą analizujemy szanse biznesowe związane z ewolucją rynku – dodał.

Nieruchomości
Mieszkanie dla singla, dla pary, dla rodziny. To dobry czas na szukanie lokalu?
Nieruchomości
Popyt na biura nakręcają renegocjacje umów
Nieruchomości
Trójmiasto zdominowało rynek mieszkań premium. Ta część rynku też nie ma lekko
Nieruchomości
Deweloperzy lubią „obwarzanki” i kurorty. A co lubią klienci?
Nieruchomości
„Pomysły” deweloperów, czyli jak z domu może powstać blok
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama