Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 03.04.2017 06:40 Publikacja: 03.04.2017 06:05
Foto: ROL
Technologia dzisiaj zmienia się błyskawicznie, zapomnieliśmy, jak wygląda faks, magnetowid, co to jest pager. A tamte stare nazwy ciągle są. Tworzą się nowe osiedla. Nowe domy rynku naszych czasów, mieszkania na kredyt. Ale w tych starych, tak niedawno powstałych, bo to przecież jedno, dwa pokolenia temu, mieszka prawie 12 milionów Polaków. To 3,9 miliona mieszkań, prawie 28 proc. spośród wszystkich 14,1 mln mieszkań w Polsce według GUS.
To miejsce życia ludzi, którzy często chcieliby się z nich wyprowadzić, ale gdy mieszkają, to czują się w nich bardzo bezpiecznie (aż 80 proc. z nich wg badań Barczykowskiej i Borowik). Czy dlatego, że aż 30 proc. przyjaźni się z sąsiadami, 20 proc. zna ich, mówi dzień dobry, a tylko 10 proc. nie chce mieć z nimi nic wspólnego. Budownictwo uprzemysłowione to również modernizacja. Dzisiaj dwie trzecie mieszkańców – według CBOS – deklaruje, że mieszka w zmodernizowanym budynku. To głównie ci ze spółdzielni mieszkaniowych. Bo to one są zarządcami tych osiedli zwanych często pogardliwie blokowiskami. Ale zdaniem ich mieszkańców cieszą się dobrą oceną, dlatego że ludzie mają tam poczucie bycia u siebie i zieleń. A modernizacja? Czy ma to być model całkowitej przebudowy, jak w Niemczech, gdzie jej koszt to 200 mld złotych, czy raczej ulepszenia, tzw. facelifting, jak na naszych osiedlach?
Korzystne otoczenie biznesowe, wykwalifikowana siła robocza i stosunkowo niskie koszty przyciągają do Katowic co...
Zmagający się z zadłużeniem belgijski deweloper spłacił krytyczną serię obligacji. W lipcu i wrześniu zapadają o...
Klienci mają w czym wybierać. Rynek pierwotny oferuje mieszkania na różnym etapie zaawansowania budowy. Ceny nie...
Bezpośrednie inwestycje w nieruchomości komercyjne dostępne są dla wąskiego grona najzamożniejszych. Potrzeba in...
Polski bank z wyróżnieniem w kategorii Metaverse. Międzynarodowe jury doceniło innowacyjną kampanię Pekao dla młodych klientów.
Wielka wielofunkcyjna inwestycja w Pruszczu ma szansę zmienić geografię metropolii gdańskiej – mówią Bartłomiej...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas