Reklama
Rozwiń
Reklama

Wielkie sieci wygryzane przez e-commerce

Zeszły rok przyniósł zamknięcie w USA ponad 9 tys. sklepów. Z badań firmy CoStar wynika, że wyłączono wówczas z użytku rekordowe 105 mln stóp kw. (9,8 mln mkw.) powierzchni handlowej.

Publikacja: 21.06.2018 22:38

?Sieć domów towarowych Macy's to jedna z ofiar „handlowej apokalipsy” USA. Niektóre obiekty zamienił

?Sieć domów towarowych Macy's to jedna z ofiar „handlowej apokalipsy” USA. Niektóre obiekty zamieniły się w schroniska dla bezdomnych

Foto: shutterstock

W ostatnich kilkunastu miesiącach upadały takie wielkie sieci, jak Toys R Us czy Macy's. I jak na razie wszystko wskazuje, że ten rok będzie pod tym względem jeszcze gorszy. Prognozy mówią, że zostanie zamkniętych ich blisko 11 tys. Dla porównania: w kryzysowym 2009 r. zamknięto ich nieco ponad 4 tys. Analitycy Credit Suisse szacują, że spośród 1,2 tys. galerii handlowych czynnych w USA w 2017 r. 25 proc. zostanie zamkniętych do 2022 r. Analitycy UBS oceniają zaś, że w zeszłym roku zniknęło 65 tys. etatów w amerykańskiej branży handlowej. Ten głęboki kryzys, mocno negatywnie wpływający na branżę nieruchomości komercyjnych, zyskał nazwę „handlowej apokalipsy".

Pozostało jeszcze 89% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Nieruchomości
Deweloperskie partnerstwo. Czym i po co wymieniają się firmy
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Nieruchomości
Heimstaden wierzy w PRS, ale poza wynajmowaniem sprzedaje mieszkania. Dlaczego?
Nieruchomości
Gdzie w Polsce jest najwięcej niedrogich mieszkań
Nieruchomości
Hillwood Polska kupuje magazyny za 100 mln euro
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Nieruchomości
Popyt na nowe mieszkania nie słabnie. Są zmiany w cennikach
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama