W okresie prosperity deweloperzy nie musieli zbytnio się głowić, aby zrozumieć oczekiwania klientów. W wielu przypadkach wystarczyło wywiesić na wznoszonym obiekcie czytelne ogłoszenie o sprzedaży z numerem kontaktowym.
Dziś jednak sytuacja się zmieniła. Jak twierdzą analitycy CEE Property Group, deweloperzy, którzy chcą utrzymywać przychody na wysokim poziomie, muszą wprowadzić w życie strategie marketingowe nastawione na konkretnych klientów.
Ponadto w najbliższych latach najbardziej na znaczeniu jako kanał wsparcia sprzedaży mieszkań i apartamentów zyska Internet.
W celu sprostania rosnącym wymaganiom klientów oferta deweloperów obejmuje już nie tylko same mieszkania, lecz także liczne udogodnienia oraz usługi dodatkowe, w tym taksy notarialne wynegocjowane z kilkunastoprocentowym rabatem, doradztwo prawne, finansowe i architektoniczne, opcje wykończenia pod klucz czy pomoc przy przeprowadzce. Dodatkowo, coraz częściej klienci mogą korzystać z programów lojalnościowych uprawniających ich do zniżkowych zakupów produktów i usług w firmach, które przystąpiły do programu, oraz uczestnictwa w imprezach z udziałem przedsiębiorstw oferujących produkty związane z mieszkaniami.
– Przykładem tego są specjalne promocje powiązane z przekazywaniem klientom bonów wartościowych na sprzęt gospodarstwa domowego – podaje Paweł Grząbka z CEE Property Group.