Cios w reklamy w oknach mieszkań

W grudniu wejdzie w końcu w życie rozporządzenie, które poważnie utrudni firmom outdoorowym wieszanie płacht na budynkach

Publikacja: 01.12.2009 06:23

Cios w reklamy w oknach mieszkań

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek JD Jerzy Dudek

Wyczekiwany przez mieszkańców dokument podpisał wczoraj minister Cezary Grabarczyk. Co oznacza? [b]Zgodnie z wytycznymi resortu infrastruktury, od połowy grudnia lokatorzy nie powinni już zobaczyć na swoich blokach nowych reklam, które odetną ich od światła.[/b]

Projekt zapisów przygotowała w marcu tego roku ekipa wojewody Mazowsza Jacka Kozłowskiego. Do działania skłoniła wojewodę udaremniona w ostatniej chwili próba zawieszenia płachty na oknach bloku przy rondzie ONZ w Warszawie. Firma reklamowa we wniosku o zajęcie pasa drogi oszukała Zarząd Dróg Miejskich. Tamta sprawa zbulwersowała warszawiaków.

Nowe przepisy zezwalają na instalowanie nośników reklamowych tylko:

>> na ślepych ścianach;

>> w oknach klatek schodowych lub lokali użytkowych;

>> podczas prowadzenia remontów elewacji (ta ostatnia możliwość może stanowić furtkę dla firm reklamowych – fikcyjne remonty albo przedłużanie tych prawdziwych).

Rozporządzenie wejdzie w życie za 14 dni. [b]Co stanie się z już zainstalowanymi nośnikami reklamowymi? Dla nich obowiązują przepisy dotychczasowe, ale nie dłużej niż przez 18 miesięcy od dnia wejścia w życie rozporządzenia.[/b]

[wyimek]Nowe zasady umieszczania reklam na budynkach wprowadza [link=http://grafik.rp.pl/grafika2/409627]nowelizacja rozporządzenia w sprawie warunków technicznych użytkowania budynków mieszkalnych[/link][/wyimek]

To jednak dopiero początek walki o uporządkowanie przestrzeni miejskiej. Na razie w resorcie infrastruktury utknął projekt zgłoszony przez ekipę Hanny Gronkiewicz-Waltz. Pomysł zakłada oddanie samorządom możliwości tworzenia restrykcyjnych regulacji antyreklamowych – np. billboardy i płachty umieszczone bez miejskiej rejestracji podlegałyby nakazowi rozbiórki i surowym karom. Do tego trzeba jednak nowelizacji, m.in. ustawy o planowaniu przestrzennym, nad którą trwają prace legislacyjne.

Uporządkowania przestrzeni publicznej Warszawa potrzebuje szczególnie. Stolica ma dwie trzecie udziału w polskim rynku reklamy zewnętrznej.

[i] Czytaj też w [link=http://www.zyciewarszawy.pl/artykul/1,425071_Cios_w_reklamy__w_oknach_mieszkan.html]Życiu Warszawy[/link][/i]

Wyczekiwany przez mieszkańców dokument podpisał wczoraj minister Cezary Grabarczyk. Co oznacza? [b]Zgodnie z wytycznymi resortu infrastruktury, od połowy grudnia lokatorzy nie powinni już zobaczyć na swoich blokach nowych reklam, które odetną ich od światła.[/b]

Projekt zapisów przygotowała w marcu tego roku ekipa wojewody Mazowsza Jacka Kozłowskiego. Do działania skłoniła wojewodę udaremniona w ostatniej chwili próba zawieszenia płachty na oknach bloku przy rondzie ONZ w Warszawie. Firma reklamowa we wniosku o zajęcie pasa drogi oszukała Zarząd Dróg Miejskich. Tamta sprawa zbulwersowała warszawiaków.

Konsumenci
Pozew grupowy oszukanych na pompy ciepła. Sąd wydał zabezpieczenie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Sądy i trybunały
Dr Tomasz Zalasiński: W Trybunale Konstytucyjnym gorzej już nie będzie
Konsumenci
TSUE wydał ważny wyrok dla frankowiczów. To pokłosie sprawy Getin Banku
Nieruchomości
Właściciele starych budynków mogą mieć problem. Wygasają ważne przepisy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Prawo rodzinne
Przy rozwodzie z żoną trzeba się też rozstać z częścią krów