Reklama

Budowy trwają, zdrożały izolacje

Publikacja: 15.06.2010 03:28

Budowy trwają, zdrożały izolacje

Foto: rp.pl, Anna Ogonowska-Rejer a.o.r. Anna Ogonowska-Rejer

>> Przychody ze sprzedaży materiałów budowlanych w maju były o około 5-10 procent wyższe niż przed rokiem, a zarazem o ponad 10 proc. wyższe niż w kwietniu.

>> W maju 2010 r., w porównaniu do kwietnia 2010, wzrosły ceny izolacji termicznych o 4,1 proc. oraz izolacji wodochronnych o 1,1 proc.

>> W czterech grupach towarów ceny spadły: suchej zabudowy – o 2,8 proc., chemii budowlanej – o 1,1 proc., gazobetonów – o 0,7 proc. i silikatów - o 0,5 proc.

>> Zdrożały bramy i ogrodzenia (o 7,3 proc. w porównaniu do kwietnia 2010), wzrosły też ceny instalacji i techniki grzewczej, kanalizacji, odwodnień, wentylacji (średnio o 2,3 proc.).

>> O 6,2 proc. spadły w maju ceny wyrobów stalowych, które gwałtownie rosły jeszcze w marcu i w kwietniu.

Reklama
Reklama

>> Spadły też ceny cementu i wapna (minus 5,3 proc.) oraz minimalnie - farb, lakierów, tapet (minus 0,1 proc.).

>> W pięciu grupach towarowych ceny nie zmieniły się. Na kwietniowym poziomie są ceny m.in. płytki ceramiczne, wyposażenia łazienek i kuchni oraz kostka brukowa.

>> Przychody ze sprzedaży materiałów budowlanych w maju były o około 5-10 procent wyższe niż przed rokiem, a zarazem o ponad 10 proc. wyższe niż w kwietniu.

>> W maju 2010 r., w porównaniu do kwietnia 2010, wzrosły ceny izolacji termicznych o 4,1 proc. oraz izolacji wodochronnych o 1,1 proc.

Reklama
Nieruchomości
Echo Investment sprzedało centrum handlowe Libero za 103 mln euro
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Nieruchomości
BPI Real Estate Poland kupuje biurowiec w Warszawie. Mogą tu powstać mieszkania
Nieruchomości
Jak się zmieniają nastroje na rynku mieszkań? Kto odpowiada za patodeweloperkę?
Nieruchomości
Sieć parków handlowych Vendo w Polsce sprzedana za 1,3 mld zł
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Nieruchomości
Klienci liczą, porównują, negocjują. „Nie można bawić się cenami”
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama