Prologis jest wiodącym deweloperem powierzchni magazynowych w Polsce. - Obecnie posiadamy blisko 2 mln mkw. Posiadamy 19 parków logistycznych rozmieszczonych w całym kraju - mówił Czerniewski.

- Skupiamy się na rozwoju i nasyceniu istniejących rynków. Planujemy kolejne inwestycje na Górnym Śląsku. Startujemy z nowymi projektami pod Warszawą i w Łodzi – dodał.

Gość podkreślił, że za ścianami magazynów, które widzimy z autostrady dzieją się różne rzeczy. - Nie odbywa się tam tylko składowanie – stwierdził.

- Każdy z naszych 150 klientów to inna historia i biznes. Mamy centra usługowe, produkcyjne, szkoleniowe no i magazynowe – dodał.

Prologis w projektowaniu magazynów wykorzystuje technologię BIM (Building Information Modeling). W ciągu najbliższych lat będzie to najpopularniejsza technologia.

- Kilkanaście lat temu nikt nie wierzył, że zrezygnujemy z desek kreślarskich i ołówka, a przejdziemy na technologię CAD. Teraz wchodzimy w technologię BIM. Zrealizowaliśmy ostatnio 2 obiekty w tej technologii - tłumaczył Czerniewski.

- Odchodzimy od projektowania w 2D. Nie wszyscy nasi klienci potrafią dobrze czytać takie rysunki. Przechodzimy w technologię 3D i każdy z naszych klientów, przed podpisaniem umowy najmu, może udać się w wirtualną podróż po obiekcie. Może przejść się po magazynie, a dyrektor zobaczyć swój przyszły gabinet – dodał. W każdy element modelu możemy kliknąć. Klikając np. na drzwi można zobaczyć jakie one konkretnie są, jaki mają kolor, klamkę czy gwarancję.

- Dzięki BIM możemy sprawdzić, czy to co chce umieścić klient w magazynie będzie pasować – mówił gość.

Gość wyjaśnił, że wybierając działkę chcą, żeby znajdowała się jak najbliżej komunikacji miejskiej. Wtedy pracownicy najemców mogą łatwo dotrzeć do obiektu.

- Na działce chcemy zlokalizować budynki tak, żeby były jak najbardziej ekonomiczne i ekologiczne. Np. budujemy biurowce od strony północnej, żeby oszczędzić koszty na prądzie w przypadku klimatyzacji – tłumaczył.

- Chcemy mieć zieleń nie tylko w logo, ale żeby parki były zielone. Tylko w maju zasadziliśmy 1000 drzew. W ramach „Dnia Ziemi" postawiliśmy w każdym parku domki dla owadów. Chcemy, żeby naszym pracownikom było przyjemnie tam pracować – dodał.

Czerniewski przypomniał, że jeszcze kilka lat temu ekologia była tylko sloganem na rynku. - Teraz to się zmieniło, jesteśmy w trakcie rewolucji ekologicznej. Z każdego źródła docierają do nas informacje, że z naszą planetą coś jest nie tak. Wiemy co się dzieje, jak w tym uczestniczyć i nasi klienci też to wiedzą – mówił.