Wartość transakcji inwestycyjnych zawartych na polskim rynku nieruchomości komercyjnych w I kwartale tego roku sięgnie 1,3–1,4 mld euro. To lepszy wynik niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, kiedy to inwestorzy wydali miliard euro. – Najwięcej pieniędzy pochłonął sektor biurowy – 50 proc. całej sumy, podczas gdy na powierzchnie handlowe wydano ok. 30 proc., a na magazyny – ok. 20 proc. – szacuje Łukasz Lorencki, starszy konsultant w Grupie Rynków Kapitałowych w Cushman & Wakefield.
Dodaje, że hotele mają marginalny udział w całym koszyku inwestycyjnym. To rynek biur w tym roku znacznie wysunął się na czoło komercyjnego peletonu. W dużej mierze przyczyniła się do tego sprzedaż przez BlackRock flagowego warszawskiego biurowca Rondo I. Deutsche Asset & Wealth Management wydał na niego ok. 300 mln euro.
Na pozostałe warszawskie biurowce inwestorzy wyłożyli znacznie mniejsze kwoty.
Na przykład CA IMMO przejął za 108 mln euro kompleks Lipowy Office Park od WP Carey, a Deka Immobilien-Global została nowym właścicielem Atrium I. Na tej transakcji Skanska Property Poland zarobiła 94 mln euro.
Z kolei sektor handlowy zdominowała sprzedaż Europa Capital oraz PKP centrum handlowego Poznań City Center na rzecz konsorcjum tworzonego przez fundusz Resolution i ECE Fund. Trigranit nie ujawnia jednak, ile za to otrzymał. Nieoficjalnie mówi się, że było to ok. 227 mln euro.