Reklama

Będą zamówienia, będzie dobrze

Budowlanka powoli łapie wiatr w skrzydła. Liczba upadłości w sektorze budowlanym zmniejszyła się o jedną trzecią rok do roku.

Aktualizacja: 07.10.2015 11:32 Publikacja: 07.10.2015 11:13

Zdaniem analityków branża budowlana w Polsce przeżywa obecnie odrodzenie

Zdaniem analityków branża budowlana w Polsce przeżywa obecnie odrodzenie

Foto: Ghelamco Poland

Budowlańcy i analitycy są dobrej myśli. W pierwszej połowie tego roku przychody polskich spółek budowlanych notowanych na giełdzie były o 9,2 proc. wyższe niż rok wcześniej. Poprawiła się także ich marża ze sprzedaży i wyniosła 8,3 proc w porównaniu do 7,2 proc. w I półroczy 2014 roku.

- Lepsze wyniki finansowe sugerują poprawę w sektorze usług budowlano-montażowych, choć znaczącego ożywienia należy spodziewać się dopiero od 2017 roku. Dużą szansę dla rozwoju branży stwarza nowa perspektywa unijna oraz planowane inwestycje w infrastrukturę. Według publicznie dostępnych dokumentów szacowane potrzeby inwestycyjne w infrastrukturę w Polsce do 2020 roku wynoszą około 310 mld zł wynika z raportu „Polskie spółki budowlane 2015 najważniejsi gracze, kluczowe czynniki wzrostu i perspektywy rozwoju branży" przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Nieruchomości
Echo Investment sprzedało centrum handlowe Libero za 103 mln euro
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Nieruchomości
BPI Real Estate Poland kupuje biurowiec w Warszawie. Mogą tu powstać mieszkania
Nieruchomości
Jak się zmieniają nastroje na rynku mieszkań? Kto odpowiada za patodeweloperkę?
Nieruchomości
Sieć parków handlowych Vendo w Polsce sprzedana za 1,3 mld zł
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Nieruchomości
Klienci liczą, porównują, negocjują. „Nie można bawić się cenami”
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama