Reklama

Serwisy internetowe operatorów telekomunikacyjnych jeszcze bardziej przyjazne niepełnosprawnym

Sama możliwość powiększenia tekstu na stronie internetowej operatora telekomunikacyjnego to za mało. Klienci zyskują kolejne udogodnienia.

Publikacja: 08.04.2016 07:11

Serwisy internetowe operatorów telekomunikacyjnych jeszcze bardziej przyjazne niepełnosprawnym

Foto: www.sxc.hu

Od niedzieli serwisy internetowe operatorów telekomunikacyjnych muszą być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Klienci słabowidzący mają mieć możliwość powiększenia czcionki nawet o 200 proc. A osoby niesłyszące powinny móc zapoznać się w inny sposób z treściami dźwiękowymi.

Takie wymagania wynikają z § 7 rozporządzenia w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących świadczenia udogodnień dla osób niepełnosprawnych przez dostawców publicznie dostępnych usług telefonicznych. Wchodzi w życie 10 kwietnia. Zgodnie z nim operatorzy publicznie dostępnych usług telefonicznych muszą dostosować swoje strony internetowe do wymagań Web Content Accessibility Guidelines 2.0. Jest to międzynarodowy standard stworzony z myślą o osobach niepełnosprawnych.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Sądy i trybunały
Czy Trybunał Konstytucyjny będzie sam publikował swoje wyroki? Próba odblokowania TK
Prawo w Polsce
Czy można zagrodzić jezioro? Wody Polskie wyjaśniają
Konsumenci
Zawieszenie obowiązku spłaty rat z mocy prawa nie zawsze korzystne dla konsumenta
Prawo karne
Afera KPO. Prokuratura Europejska przejmie postępowanie w sprawie nieprawidłowości
Prawo drogowe
Będzie podwyżka opłat za badania techniczne aut. Wiceminister podał kwotę
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama