Reklama
Rozwiń
Reklama

Serwisy internetowe operatorów telekomunikacyjnych jeszcze bardziej przyjazne niepełnosprawnym

Sama możliwość powiększenia tekstu na stronie internetowej operatora telekomunikacyjnego to za mało. Klienci zyskują kolejne udogodnienia.

Publikacja: 08.04.2016 07:11

Serwisy internetowe operatorów telekomunikacyjnych jeszcze bardziej przyjazne niepełnosprawnym

Foto: www.sxc.hu

Od niedzieli serwisy internetowe operatorów telekomunikacyjnych muszą być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Klienci słabowidzący mają mieć możliwość powiększenia czcionki nawet o 200 proc. A osoby niesłyszące powinny móc zapoznać się w inny sposób z treściami dźwiękowymi.

Takie wymagania wynikają z § 7 rozporządzenia w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących świadczenia udogodnień dla osób niepełnosprawnych przez dostawców publicznie dostępnych usług telefonicznych. Wchodzi w życie 10 kwietnia. Zgodnie z nim operatorzy publicznie dostępnych usług telefonicznych muszą dostosować swoje strony internetowe do wymagań Web Content Accessibility Guidelines 2.0. Jest to międzynarodowy standard stworzony z myślą o osobach niepełnosprawnych.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Nieruchomości
Budowa domów i mieszkań na nowych zasadach. Co się zmieni w 2026 roku?
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Sądy i trybunały
RPO nie zostawia suchej nitki na projekcie resortu Waldemara Żurka
Prawo dla Ciebie
Sąd: wlewy z witaminy C i kurkuminy to nie jest żadne leczenie
Nieruchomości
Mieszkańcy zapłacą od kilograma śmieci. Jest nowy projekt rządu
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Dane osobowe
Sąd: szpital zapłaci słoną karę za kamery ukryte w zegarach
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama