Serwisy internetowe operatorów telekomunikacyjnych jeszcze bardziej przyjazne niepełnosprawnym

Sama możliwość powiększenia tekstu na stronie internetowej operatora telekomunikacyjnego to za mało. Klienci zyskują kolejne udogodnienia.

Publikacja: 08.04.2016 07:11

Serwisy internetowe operatorów telekomunikacyjnych jeszcze bardziej przyjazne niepełnosprawnym

Foto: www.sxc.hu

Od niedzieli serwisy internetowe operatorów telekomunikacyjnych muszą być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Klienci słabowidzący mają mieć możliwość powiększenia czcionki nawet o 200 proc. A osoby niesłyszące powinny móc zapoznać się w inny sposób z treściami dźwiękowymi.

Takie wymagania wynikają z § 7 rozporządzenia w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących świadczenia udogodnień dla osób niepełnosprawnych przez dostawców publicznie dostępnych usług telefonicznych. Wchodzi w życie 10 kwietnia. Zgodnie z nim operatorzy publicznie dostępnych usług telefonicznych muszą dostosować swoje strony internetowe do wymagań Web Content Accessibility Guidelines 2.0. Jest to międzynarodowy standard stworzony z myślą o osobach niepełnosprawnych.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
W sądzie i w urzędzie
Nowa funkcja w mObywatelu. Przyda się na starość
Prawo drogowe
Trudniej będzie zdać egzamin na prawo jazdy. Wchodzi w życie "prawo Klimczaka"
Praca, Emerytury i renty
Część seniorów dostanie w lipcu dwa przelewy. Zasady wypłaty renty wdowiej
Edukacja i wychowanie
Jakie są najlepsze uczelnie w Polsce? Opublikowano ranking Perspektywy 2025
Zawody prawnicze
Ranking kancelarii prawniczych 2025. Znamy zwycięzców