Reklama
Rozwiń
Reklama

Raport ONZ: Potrzebne bezprecedensowe zmiany społeczne, by zapobiec ociepleniu

Społeczeństwo musiałoby przeprowadzić "bezprecedensowe" zmiany w sposobie funkcjonowania, aby przynajmniej częściowo powstrzymać wzrost globalnej temperatury, który grozi falami upałów, powodzi oraz suszą w niektórych regionach - wynika z raportu ONZ, opublikowanego w poniedziałek.

Aktualizacja: 08.10.2018 12:51 Publikacja: 08.10.2018 08:09

Raport ONZ: Potrzebne bezprecedensowe zmiany społeczne, by zapobiec ociepleniu

Foto: adobestock

qm

Utrzymywanie wzrostu temperatury Ziemi tylko o 1,5 stopnia Celsjusza zamiast celu 2 stopni, uzgodnionego podczas rozmów w Paryżu w 2015 roku, będzie miało "wyraźne znaczenie dla ludzi i naturalnych ekosystemów" - stwierdził Międzyrządowy Zespół ONZ ds. Zmian Klimatu (IPCC) w oświadczeniu wydanym przy okazji publikacji raportu.

Według raportu IPCC przy obecnym tempie ocieplenia, globalnie temperatura prawdopodobnie wzrośnie o 1,5 stopnia Celsjusza między 2030 a 2052 r. Będzie to miało znacznie poważniejsze skutki, niż wcześniej sądzono, dlatego taki wzrost powinien być traktowany jako próg bezpieczeństwa. Jego przekroczenie mogłoby przynieść skutki "nieodwracalne".

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Materiał Partnera
Od nikotyny po alzheimera. Nowy model receptorów może zmienić badania nad mózgiem
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Materiał Partnera
Pierwszy kryzys gospodarczy w Polsce. Co zbudowało i pogrzebało państwo Piastów?
Nauka
Naukowcy „przebudzili" prastare mikroby z wiecznej zmarzliny. Po co to zrobili?
Materiał Partnera
Zanim AI trafi do lekarza. Naukowcy tworzą narzędzie do oceny medycznych algorytmów
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Nauka
Oto laureaci Nagrody Nobla z chemii za 2025 rok
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama