Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 02.05.2019 09:06 Publikacja: 02.05.2019 08:58
Foto: Adobe Stock
Na zdjęciu widzisz apetyczne, czerwone jabłko. Gdybyśmy powiedzieli, żebyś nie myślał o czerwonym jabłku, co byś zrobił? Czy starałbyś się o tym nie myśleć? Czy możesz po prostu wyłączyć umysł i nie myśleć o wielkim czerwonym owocu wiszącym w powietrzu przed twoją twarzą? Większość ludzi nie może tak łatwo pozbyć się natrętnie powracającej myśli.
Naukowcy z University of New South Wales w Sydney zaprezentowali uczestnikom badania jedną z sześciu pisemnych wskazówek: „czerwone jabłko”, „czerwone chili”, „czerwony pomidor”, „zielone brokuły”, „zielony ogórek” lub „zielona limonka”. Ludziom polecono, aby nie myśleli o tych przedmiotach. Następnie przedstawiono czerwono-zielone obrazy o jednakowej powierzchni pokrytej poszczególnymi kolorami i zadano pytanie o kolor dominujący. Uczestnicy, oczywiście starali się nie myśleć o owocu czy warzywie, które wcześniej im zaprezentowano, jednak najczęściej wskazywali jego kolor. Czyżby ludzie wcale nie byli świadomi swoich myśli?
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Homo sapiens oraz neandertalczycy są niemal identyczni na poziomie genetycznym. Istnieją jednak różnice, które z...
W RPA opracowano nową metodę walki z kłusownictwem. W rogi nosorożców wstrzyknięto radioaktywne izotopy, które m...
Wkrótce odbędzie się Future Frombork Festival, interdyscyplinarna impreza, która łączy świat nauki i sztuki. W p...
51-letni reaktor jądrowy MARIA, którego głównym zadaniem jest produkcja radiofarmaceutyków, już niebawem – w cią...
Naukowcy z University of California w Riverside i Instytutu Naukowego Weizmanna w Izraelu podzielili się niezwyk...
Wspiera edukację, lokalne społeczności oraz pracowników w ich trudnych życiowych momentach. Od 35 lat duński holding VKR – właściciel marek VELUX oraz spółek siostrzanych konsekwentnie pokazuje, że kapitał społeczny jest tak samo ważny jak kapitał finansowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas