Robot z emocjami

Maszyna w formie androida do osobistego użytku domowego pojawi się w japońskich sklepach w lutym.

Publikacja: 06.06.2014 09:36

Rychłe wprowadzenie na rynek robota zapowiedział japoński SoftBank.

Rychłe wprowadzenie na rynek robota zapowiedział japoński SoftBank.

Foto: AFP

Rychłe wprowadzenie na rynek robota zapowiedział japoński SoftBank. Wyposażony w telefon komórkowy i łączność z internetem, robot ma być zdolny do uczenia się i wyrażania emocji. Będzie pomocny w opiece nad dziećmi, pielęgnowaniu chorych, a może być nawet „osobą " towarzyszącą podczas spotkań towarzyskich.

Zobacz galerię zdjęć

— Maszyna będzie sprzedawana za 198 tysięcy jenów (ok. 1900 dolarów USA) -  powiedział Masayoshi Son, prezes Softbank, na konferencji prasowej. Towarzyszył mu robot o imieniu Pepper. Do dziennikarzy przemówił piskliwym, chłopięcym głosem.

— Ludzie nazywają  innych robotami, kiedy ci nie mają serca, nie wyrażają emocji. Po raz pierwszy w historii ludzkości, oddajemy robota obdarzonego sercem, emocjami - powiedział Masayoshi Son. — Zestaw danych na podstawie których robot jest w stanie wyrażać emocje będzie przechowywany w chmurze komputerowej. Ale — jak podkreślił prezes — nie będzie dzielił się danymi o klientach.

Prototyp jeszcze w tym tygodniu trafi do salonu sprzedaży telefonów komórkowych i będzie pełnił funkcję asystenta.

Robot został skonstruowany przez francuską firmę Aldebaran, w której SoftBank wykupił udziały w 2012 roku. Będzie produkowany przez tajwańskie przedsiębiorstwo Hon Hai Precision Industry Co Ltd.

Krzysztof Urbański na podst. Reuters

 

 

Rychłe wprowadzenie na rynek robota zapowiedział japoński SoftBank. Wyposażony w telefon komórkowy i łączność z internetem, robot ma być zdolny do uczenia się i wyrażania emocji. Będzie pomocny w opiece nad dziećmi, pielęgnowaniu chorych, a może być nawet „osobą " towarzyszącą podczas spotkań towarzyskich.

Zobacz galerię zdjęć

Nauka
Naukowcy zaobserwowali „piractwo lodowe” na Antarktydzie. Zachodzi szybciej, niż sądzono
Nauka
Przełomowe odkrycie naukowców dotyczące szpaków. Podważa wcześniejsze twierdzenia
Materiał Promocyjny
Budujemy cyfrową tarczę bezpieczeństwa surowcowego
Materiał Partnera
Fajans w dyplomacji. Jak ceramika z Włocławka zaistniała w polityce kulturalnej PRL?
Nauka
Picasso w świecie biznesu. Dlaczego powstają korporacyjne kolekcje sztuki
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem