Reklama

Kto nie skacze, ten...

O czym śpiewają na stadionach kibice innych drużyn narodowych.

Aktualizacja: 10.06.2016 18:04 Publikacja: 09.06.2016 17:46

Irlandczycy uwielbiają śpiewać o głodzie i niesprawiedliwości

Irlandczycy uwielbiają śpiewać o głodzie i niesprawiedliwości

Foto: 123RF

Wierzyć należy, że Polska dotrze do finału mistrzostw Europy, ale niewykluczone, że urzeczywistni się czarny scenariusz: odpadniemy przed końcem turnieju. W takim wypadku, kiedy już wybrzmi ostatnie „nic się nie stało", przyjdzie moment, gdy każdy polski miłośnik futbolu będzie musiał zdecydować komu kibicować dalej. A gdy już wybierze sobie substytut drużyny narodowej, stanie przed nowym zadaniem: jakimi piosenkami zastępczą futbolową ojczyznę wspierać.

Na szczęście z innymi językami jest jak z polszczyzną – na stadionie najbardziej skomplikowana mowa staje się prosta i przejrzysta. By zagrzewać do walki Hiszpanię, wystarczy „lololololo" lub „oe, oe, oe, oe". Do niemieckich kibiców dołączamy się, nucąc: „schalalalalalala, eehoo" lub „tra, la, la, la, la, Deutschland". Holendrzy mają swoje „lololo Holland", „Hup Holland Hup" oraz „Hey, hey, hey".

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Materiał Partnera
Czy można wykryć, że pracę napisała AI? Nauczyciele akademiccy vs. ChatGPT
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Materiał Partnera
Zegar biologiczny. Co naprawdę decyduje o naszej produktywności?
Nauka
Jak urozmaicić spacery i biegi? Eksperci mają niecodzienny pomysł. „Zaczynać powoli”
Materiał Partnera
Język natury. Źródła jako świadkowie zmian klimatu i działalności człowieka
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Materiał Partnera
Od nikotyny po alzheimera. Nowy model receptorów może zmienić badania nad mózgiem
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama