RZ: Zagraniczne hotele mają w swoich ofertach pakiety świąteczne i sylwestrowe. Czy jeśli zdecydujemy się na nie, ale okaże się, że nie jesteśmy zadowoleni, bo obiecywano nam więcej, niż dostaliśmy, możemy je reklamować podobnie jak takie same imprezy wykupione w polskich hotelach?
Piotr Stańczak, dyrektor Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Polsce:
Tak, i to niezależnie od tego, czy wykupiliśmy pakiet za pośrednictwem biura podróży, czy też samodzielnie zarezerwowaliśmy pobyt w zagranicznym hotelu. Jeśli standard hotelu był zaniżony lub konsument nie otrzymał wszystkich świadczeń, o których zapewniano w ofercie, powinien złożyć reklamację do organizatora wyjazdu. Gdy wyjazd był organizowany „na własną rękę" i konsument rezerwował pobyt samodzielnie np. przez Internet, powinien złożyć reklamację bezpośrednio do hotelu. Gotowe wzorce formularzy reklamacyjnych w językach polskim i angielskim można znaleźć na stronie
.